Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

En dans till helgen!

Av Bengt - 5 februari 2010 17:01


Menuett!



Har inte kunnat smida sen i tisdags. Ej heller kunnat komma in och kommentera hos er!

Har fortfarande problem. Kan inte kommentera i min egen blogg. Kan inte komma in själv på någon av mina kategorier. Nu är den röda texten borta om att bloggplatsen har problem etc.

Så nu hoppas jag det går att  smida som jag just nu håller på med. När det är gjort ska jag förhoppningsvis kunna komma till er och då kommentera vad jag tar del av!

Har nu gjort en you tube om herrskapsdans. Men den blev inte bra, men ni får hålla till godo med den. Det är jag om det inte syns som är främst i den bruna  rocken. Benen har blivit aå underliga och ansiktet syns knappt.

Det var ett uppträdande med fem danser varav två menuetter varav jag valt en av dem här.

 


Önskar er nu ett trivsamt och i glädje ett underbart slut på denna vecka och att måndagen börjar på allra bästa sätt. Kram!

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

5 februari 2010 17:45

En lugn och behaglig dans som kanske t.o.m en ryggskott-skadad skogsfru skulle kunna delta i;-) Videon blev väl bra.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
corina

corina

5 februari 2010 19:09

Men du, länken finns ju längst upp i mitt inlägg till artikeln :)

Trevlig helg önskar jag dig.Själv ska jag ägna mig åt min nyinköpta kamera (Nikon D5000). Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

5 februari 2010 21:21

Trevligt att få se när du dansar och jag tycker videon är helt ok. Jag önskar dig en trevlig helg. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Birgitta

Birgitta

6 februari 2010 12:14

Åh vilken trevlig video :)
Ha en fin helg!

Kramen

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

6 februari 2010 21:38

Så många gånger jag har försökt med en kommentar här men det har inte lyckats, nu tycks det fungera. En rofylld menuett, en dans som hämtat från en slottsbal på 1800 talet. Kanske inte en dans jag skulle dansa, gillar nog mera fläkt och gladare toner, men en stilfull filmsnutt som jag tackar för.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

7 februari 2010 17:01

Det kanske är som hos mig, Corina kollade för min blogg blev blå, speciellt när man gick via Facebook, hon sa jag skulle ta bort vädret och då funkar den....testa du med
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
smeden

smeden

7 februari 2010 18:01

Svarar Kurrelina: Mitt problem löstes med att jag bytt till en modärnareWindows internet explorer!
Men annars tack för tippset!
Kram på dig!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards