Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg under mars 2009

Av Bengt - 31 mars 2009 23:29

Har blivit väldigt sent så nu hälsar jag på er bloggvänner och gör en kort kommentar innan jag gör något smide.

Sen försöker jag göra ett smide om något. Kom på ett nu att göra!

OK Då ses vi väl lite senare då, om ni inte redan då gott och lagt er.

Men då ses vi någon gång efter ni vaknat i morgon! Kram på er!

Av Bengt - 30 mars 2009 22:56

 

  

Tänkte skriva något om Wanja Wedin , AMF och LO.

 Men det knyter sig av ilska.

Får försöka att smida något en annan dag.

 

Trevligare att läsa hos er mina bloggvänner, vilket jag övergår till

Så fort jag publicerat detta!

 

Önskar att ni har det bra, är friska och lyckliga. Kram!

Av Bengt - 27 mars 2009 20:59



Nu vet jag. Datorfelet beror på kabelavbrott. Kan hända igen då de håller på att gräva ner nya kablar.


  Har i dag försökt komma fram på telefon till vägverket så jag kan betala min trängselavgift. Stört omöjligt rör sig om den stora summan 20:-kr.! 


Men nu ska jag ta upp avgasutsläpp från bilar!

 

Det sitter tjänstemän med höga löner men tycks rent korkade vad det gäller miljöfrågor som det i dag handlar så mycket om. Ska här beröra ett par exempel Ett par exempel som det finns lego liknande fall av.

Det ena är från Borås . Ifyllt på ovan karta med rött hur man kan köra under järnvägsbron till Knalleland. Men när man ska tillbaka måste man ta vägen jag markerat med blått. Dels är det längre väg att spy ut avgaser dels blir det långa köer då tåg ska passera vilket ökar avgasutsläpp väsentligt!

Det andra är från Botkyrka utanför Stockholm.

Där har jag markerat med rött är hur bussen kan ta sig till Krögarvägen. En väg som är förbjuden för annan trafik! All annan trafik måste följa vägen jag markerat med blått för att komma till Krögarvägen. Likadant när man ska åt andra hållet! Hur mycket avgaser sprids då inte ut helt onödigt?

Det finns många andra lika dumma förhållanden som kommuner bestämmer som gör föroreningarna större och fördärvar miljön!

 

Nu önskar jag att ni får en underbar helg. Kram!


Av Bengt - 26 mars 2009 23:04

 Kära bloggvänner!

Haft problem. Inte kunnat komma ut på nätet.

Eftersom jag kunnat få era kommentarer så har det inte varit några

problem  hos er!

Nu är jag så förbaskat trött så jag väntar till i morgon att smida något.

Tacksam för era kommentarer, orkar inte sjäv ge några i kväll.

Ni får förlåta, nu hoppas jag bara det går bra i morgon!

 

Orkar dock önska att ni har det bra och är lyckliga.Kram

Av Bengt - 23 mars 2009 22:12


  

Trängselavgift!

 

Att Stockholm har trängselavgift är väl nu känt i hela Sverige. Kanske Göteborg också ska införa det. Om det är bra heller inte har jag inte kunnat ta ställning till, men vad det gälleratt kunna betala avgiften har blivit rena idiotin!

När man vid provomgången körde in/ut genom gränsstationen  kunde man samma dag eller inom 14 dagar betala avgiften hos någon Pressbyrå. Enkelt och billigt.. Det gick ju datastyrt inga massa pappers besvär och kostnader

såväl för vägverket som betalaren..

Tyvärr var det allt för enkelt system så de måste ändras och krånglas till!

Kör man nu in/ut i Stockholm kan man inte gå till någon Pressbyrå och betala fick jag erfara när jag skulle göra det. Ringde vägverket för att få uppgifter om att kunna sända in avgiften.

Sådana kunde inte ges förrän om EN OCH HALV månad då det kommer hem en räkning på bilens hemmahörande adress.

Jaha men då när den räkningen kommer, man kanske är på ett par månader resande fot.

Hur går det då? Kanske blir det då kronofogdsindrivning?

Varför ska myndigheter göra att det ska bli så krångligt som möjligt ställer jag mig nu frågan?

Det vart ju så enkelt och billigt att kunna betala på Pressbyrån!

 Är det för att svenska folket i största möjlighet inte ska besöka sin huvudstad?

  

En ny vecka med ena minuten vår och nästa vinter är min önskan att ni mår bra, trivs och lyckan ler mot er. Kram

Av Bengt - 20 mars 2009 22:46

Denna tavla gjorde jag från naturen för 16 år sen!

 

(Var inte hemma i går!)

 

 

Liten notis, stor sak!

 

I lokaltidningen City (Sockholm) finner jag en notis  7 x 5 cm med en bild och följande text:.

Ambassad nobbade namn för Dawit Isaak.

Svenska Journalistförbundets ordförande Agneta Lindblom Hulthen skulle i går

Överlämna drygt 4000 namnunderskrifter för Dawit Isaak till Eritreas ambassad.

Men ambassaden ville inte ta emot de insamlade namnen och stängde istället dörren rakt framför näsan  på journalistförbundets starka kvinna. Ambassadpersonalen menade att namnen skulle postas.

Svenske journalisten  Dawit Isaak har suttit fängslad i Eritrea utan åtal och rättegång sedan 2001, Slut på texten!

Hur många ser denna lilla notis? Denna sak borde vara helsidors  reportage i  stora dagstidningar. Liksom  ha stort utrymme i TV.

Vår UD  eller utrikesminister gör inget för att få denna svenske medborgare fri! Vid varje avslut i programmet ”Publicerat”  som går i P1 om söndagarna nämns fallet Dawit Isaak!

Eritrea får ett mycket stort ekonomiskt bidrag från oss skattebetalare varmed vi har rätt att kräva att regeringen gör något för en svensk medborgare!

Den så kallade tysta diplomatin har inte vist sig vara till nytta under dessa åtta  år utan är bara skitsnack!

Kan man lita på att om man blir ogrundat fängslad utomlands att den svenska regeringen gör något för att man ska få komma hem igen?

   

Så var det dags för min önskan förutom att svensk opinion gör att Dawit snart kommer hem,att ni alla mår bra och får en underbar helg. Kram!

 
Av Bengt - 18 mars 2009 22:29



Bara tankar utan resultat!

 

Tänker på en massa jag skulle smida om. Men det blir bara en början och så blir det ingen  fortsättning. Det vill sig inte alls, får ingen ordning på orden.

Nu börjar ni väl tröttna på min smedja där inget roligt eller intressant blir smidet.

Men håll tummarna för mig att detta stiltje i huvudet snart ska vara över så jag får något att bjuda på.

Varit ute med kameran men inte kunnat hitta något om var värt för smedjan.

Ja så är läget för närvarande!

 Allt är inte tomt i knoppen jag har ju önskningar och en är att ni har det prima och mår bra -KRAM!

Av Bengt - 17 mars 2009 21:36

En väns akvarium.


 

Som man bäddar, menar städar får man-----!

 

Det gick inte att komma ut på nätet i går,

Således ej heller i smedjan eller i era bloggar.

Att inte kunna komma till smedjan gick ju ann, hade inget smides material  ändå.

Men att inte kunna ta del av era bloggar var ju värre.

Där satt jag och väntade. På att det skulle fungera!

Så slog mig det plötsligt. Jag har ju städat i dag. Jag hade dammsugit och torkat bland sladdarna.

Kröp under datorbordet och fann en sladd som inte satt i. Satte i den och så fungerade allt igen!

Det gic nu att komma ut på nätet. Men då var det allt för sent att vara ute på nätet, smedjan occ bloggarna! Det var bara till att lägga sig!

Men här jag och detta får då vara mitt smide i dag!

  

Önskan fans i går och är den samma i dag som givetvis är att ni mår bra och är lyckliga. Kram!


 

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards