Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 18 november 2015

Turkiet -Rhodos forts.

Av Bengt - 18 november 2015 17:57

 


Så kom vi fram till första hotellet för övernattning första natten. Vilket lyxhotell!  Där fanns badkar med bubbel.   Havet var precis nedanför balkongen. På kvällen när man lagt sig fick man somna till att höra hur vågorna slog in mot hotellet.      



Men det blev en kort natt för det var tidigt upp på morgon då färden skulle gå vidare till Marmaris  redan halv åtta.

Turkiet hrar två timmar före svensk tid som då var halv sex. Turkiet är en timme före och hade dessutom sommartid.


Från Marmaris fick vi då åka till Rhodos med katamaran. 

Oj vad fort dessa båtar kunde fara fram fort på vågorna och så mycket folk de kunde ta. Bänkarna var som en stor biosalong där vi satt.

     

Så kom vi fram till vårt hotell på Rhodos och kopplade av en stund.

Där blev det traditionellt fest på kvällen med uppträdande med grekisk musik, sång och folkdans.

Givetvis dansades det Zorba. Det fick även gästerna komma upp och lära sig dansa.

      

Det bjöds rikligt med Ouzo så vi var många som blev lite runda under fötterna..

Det var vackra uppträdande av folkdans i grekiska folkdräkter.

 

Givetvis dansades också Zorba.

Gästerna togs upp på dansgolvet och fick lära sig sansa Zorba.

Som jag idigare berättade var på denna fest det blev en romantisk turistresa.

Så blev det en dags med avslappning och bad.


Nästa dag var det till att besöka den gamla stan och även den dagen gick bussen redan halv åtta liksom alla andra mornar  första veckan.

 

Då var det besök och vandring runt i den gamla stan Lagina.

 

       

Förutom de intressanta gator och byggnader var det mycket vackert blomsterprakt man fick uppleva.

 

Det blev en rundtur med buss så man fick se nästan hela Rhodos som inte är någon stor ö.

   

Fortsättning följer! Klicka här!



Kram och lev gott!



 
 
Marlene

Marlene

18 november 2015 18:54

Härliga bilder, härlig upplevelse. Tur att man kan klicka i bilderna och se dom i större format. Kramar från dottern

http://smaka.marlenes.nu

Bengt

18 november 2015 19:54

Hej dottern min! Grekland var ju inget nytt för dig, Men på Rhodos har du ju inte varit!
Bilderna blir lite för stora i min dator. Undrar om det blir så för andra också?

 
Margita

Margita

18 november 2015 18:58

Så det blev lite Grekland också! Vad roligt! Jag har aldrig varit i Grekland vilket är ett stort minus förstår jag.
Den sista bilden gör att jag längtar dit.
Roligt att få dansa också! Jag som dansar zumba skulle nog bli galen av lycka om jag fick svänga mina lurviga i en zorba! Haha

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

18 november 2015 19:55

Ja det var underbart. Du ska få mer svar i din Blogg!
Kram!

 
TantGlad

TantGlad

19 november 2015 19:32

Jättefina bilder , och Värkligen kul att kika tillbaka på när det blir lite kallare tider.
Härliga minnen och fina upplevelser.

Ha det gott å kvällskram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

21 november 2015 20:23

I dag är det verkligen kallt. Flera minusgrader mitt på dagen så nu längtar jag söderut.
Kramis vännen!

 
gun

gun

19 november 2015 21:00

Härliga och fina bilder som du har tagit.
Grekland är ett underbart land att besöka.
Har inte varit på Rhodos men besökt Kreta och Cypern.
God mat men Ouzon hoppar jag allt över. Inte min favorit dryck:).
Blommorna ser å vackra ut.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

21 november 2015 20:21

Kreta har jag inte varit på, men Cypern där jag hyrde bil och körde runt.
Kramis!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 november 2015 08:43

Så roligt att se hur det är där. Jag har aldrig varit dit men till Grekland har jag varit en gång till en liten ö ute i havet som jag tror heter Agistri. Alltid kul att se bilder från andra ställen

http://skogsnuvan.bloggagratis.ses

Bengt

21 november 2015 20:18

Grekland är vackert. Min svärson är grek.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards