Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 21 november 2015

Åter till Turkiet!

Av Bengt - 21 november 2015 20:58

 


Efter att ha fått vår busstur på Rhodos fick vi vila, sola och bada.

   

Dagen efter var det så dags för färden som skulle gå tillbaka till Marmaris,Turkiet.

Den dagen var det klart att Bengt skulle bli en riktig kändis i sällskapet. Komna ner till

hamnen för att gå ombord på katamaranen så upptäcker jag att mitt pass saknas.

 Det är obehörligt passtvång till Turkiet.

Vad är mitt pass? Nu minns jag j hade ju lagt det i en bordslåda kvällen innan. Där stod jag

likt djuret  jag  hade hälsat på inne i gamla stan.  

Vad var att göra, det var hög tid för båten att lätta förtöjningarna.   

Jo det var att ringa hotellet som fick leta upp mitt pass och sen ring en taxi som fick köra

ner mitt pass till hamnen.

Detta gick ju inte i ett brådrask. Kan ni tänka er katamaranen fullpackad väntade i över en

halvtimme på bara en person som glömt sitt pass och det var jag.  


Följande dagarna första veckan var det åka i väg klockan halv åtta på mornarna och besöka olika

sevärdigheter.

Ena dagen besökte vi kalkstensterrasserna i Pammukale och varje dag blev det nya upplevelser.

     

Men det var inte bara att fara runt på alla attraktioner det var härliga avkopplande kvällar

på de olika hotell vi fick övernatta.   


Alla hade poler och bastu. På ett av hotellen kunde man bada och simma i ett mycket varmt vatten.

Vattnet kom sprutande ut från väggarn med naturligt källvatten. Man gick i en basäng inomhus

Sen simmade man ut under en bro och ut i en lite kylig nattluft i detta varma vatten.

     

( Tyvärr blev det dåliga bilder!)


Fortsättning följer Klikcka här!


 Ha nu en riktig underbar lördag kväll och en härlig söndag. Kramis!


 
 
TantGlad

TantGlad

22 november 2015 19:04

Fina bilder. Speciellt bilden på Åsnan. Vilka söta och vackra djur dessa är.

Ja nu har du en massa minnen att minnas över din resa.

Önskar dig en jättefin ny vecka. Lite kyligt hos mig idag. Några snöflingor Hsr kommit åxo. Men bara att vänta.

Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

23 november 2015 19:02

Jag önskar dig det samma! Jo, men jag längtar redan efter nya minnen. Kramis!

 
gun

gun

23 november 2015 21:22

Nu kan du skratta åt din glömska med passet:):).
Men jag kan först hur du kände dig då!
Fina bilder och härligt hade du det.
Är allt lite avis på din resa.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

24 november 2015 18:50

Jag är nog som gåsen och vattnet. Skammen varade inte ens så länge båtfärden varade!
Kramis!

 
Ruth

Ruth

23 november 2015 23:59

Vilken lyxresa du var på, superfina hotell och trevliga resor, du har fått se och upplevt så mycket. Toppen med dessa guidade utflykter, många som åker utomlands så begränsar dem sig bara till omgivningen omkring hotellet. Fina minnen du kan lägga in i minnesbanken.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

24 november 2015 18:48

Resa utan förkovring är ju meningslöst. Då kan man lika gärna stanna hemma och spara de pengarna. Men vist är det skönt med värme och bad också.
Kramis!

 
Anki

Anki

24 november 2015 07:20

Idag kom jag in... försökte i helgen, men fick felmeddelande att sidan inte fanns... mystiskt! Nu har jag i alla fall läst ifatt... vilken trevlig resa! Det verkar som ni var mycket "på resande fot" och ni hann med mycket. Vilken hemsk känsla att stå där och vänta på passet... lider lite med dig... bra att de inte lämnade dig där och for iväg med katamaranen!
Tack för dina bilder och minnen - nu ser jag fram emot fortsättningen!
Kram

http://ankistankar.blogspot.seankistankar.b

Bengt

24 november 2015 18:45

Det händer mig ofta och det händer din blogg i dag.
Nästa blir mycket bilder och mindre ord.
Kramis!

 
Margita

Margita

24 november 2015 09:47

Lite roligt det där med passet. Snällt av katamaranen att vänta!
Låter som en händelserik resa. Roligt att se sig omkring och inte bara sola och bada.


http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

24 november 2015 18:43

Jag har ju rest mycket i mitt liv. Ej för sol och bad som utan också hör dit men för spänning, äventyr och förkovring.
Kram!

 
wiolettan

wiolettan

25 november 2015 09:49

Så underbara bilder och så intressant att få "följa med dig", på din resa.
Passet, ja helt otroligt och jag förstår att det måste ha känts mycket frustrerande för dig. Fint att det gick att ordna med taxiresan och att katamaranen väntade.
Det är roligt att få se mycket på en resa, upptäcka nya platser. Att ligga vid havet eller poolen är jag inte något för.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

25 november 2015 11:18

Att resa är att lära! Se ,höra, njuta. Resa är livet
och en mänsklig drift.
Kram!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

25 november 2015 20:22

Här reser man bara i fantasin, genom teven och böcker. Gott nog bara allt klaffar omkring en. Du har allt tagit vara på livet du.
Passet ska du väl ha i plånboken för den glömmer du väl inte ;-)
Kram.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

26 november 2015 11:03

Livet är ju trots allt så kort. Allt för kort! Så det lilla man har hunnit att ta vara på mellan allt annat är nog relativt sett inte så mycket.
Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards