Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

En dikt!

Av Bengt - 7 februari 2008 14:19


Kunde Ruth varför skulle inte jag också prova på?

Så satte jag mig ner med sonett.

Inte svårt nej det var lätt.

Detta nedan blev alltså min  diktning då:


Så är man en som man kan pensionera

Man undrar vad ens hjärna kan förmå

Det är alls inte tid än för ridå

Man har en lya där man kan kampera

 Vem är det där som vill fotografera?

Hallå där, värld! Nu kommer jag, pass på!

Och alla dumma töntar ska man klå

Man leker doktor och får operera 

Kan någon enda människa förklara!

Än finns det plats för vin och romantik

Det är ens öde, att man dömts att vara 

Ens barn och barnbarn känner lätt panik

Man hävdar att man luffat i Sahara

Man tvingas hålla ut tills man blir lik.


Kanske ska jag bytta namn till Poeten Bengt?


Nu åker jag och handlar, så jag kommenterar senare!

Ha en fortsatt underbar dag--KRAM!

 
 
Ruth

Ruth

7 februari 2008 18:43

Ja den fick du till bra. Med lite hjälp så kan man lätt bli en poet. Tror nog att du själv också skulle kunna få till någon liten värs här i smedjan, kanske en utmaning ?
Kram till poeten Bengt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

7 februari 2008 20:16

Den var bra!

Ha en fin kväll, kramen!

http://frump.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

7 februari 2008 21:30

Se där! ännu en som drabbats av den poetiska ådran. Visst finns den inom oss lite var, det gäller bara att locka fram det:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

7 februari 2008 23:37

Kikar in till min underbara vän, innan natten den släcker mina ögon. Är så trött, men på ett härligt vis i alla fall. Har haft en underbar dag med mina barn & familjen i sin helhet.

Denna dikten ovan lyckades du ju kanon med. Önskar dig en riktigt härlig natt!
Sov sött vännen, så tassar jag in någon gång imorgon igen :)
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

8 februari 2008 14:12

Poet...kanske du skulle bli...
Ha en skön fredag!
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Solvarm

Solvarm

11 februari 2008 02:03

Hej Bengt!

Ja, kanske du är en poet i spe:)

Vad jag har förstått, så har du problem med att kunna kommentera på min blogg. Jag klistrade in din kommentar i min blogg. Tack så mycket för den.

Ja visst finns det berg i Tossa, du kan gå in på min blogg och läsa om en vandring jag gjorde i dessa.

Vad beträffar att sälja huset och köpa en husbil och dra i väg, skulle jag rekommendera dej. Att åk gärna i väg och upptäck Europa, men försök att behålla huset.

Kram från Solvarma Irene

http://solvarm.blogspot.com

 
Anki

Anki

15 februari 2008 09:54

Mycket bra dikt. Själv är jag en diktare, joggare, städare, tagetesälskare och mycket annat ::))

http://web.telia.com/~u92110177/minabloggar.html

 
Birgitta

Birgitta

23 februari 2008 17:26

Riktigt bra dikt Bengt!
Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

23 februari 2008 19:30

Då förstår jag :)
Ska kolla länken och se om jag får till en dikt också.

Trevlig kväll!

http://birgittas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards