Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 19 september 2007

Av Bengt - 19 september 2007 12:25


Ska jag välja politik eller psykologi idag?
Båda ämnena är  aktuella just nu i mina tankar.
Tar psykologi ett ämne jag av bl.a, yrkesmässig erfarenhet
inte är okunnig i.


Det har hänt en hel del vad det gäller vad jag varit med om
i denna bloggvärld. Nu senast har inträffat något som är väldigt intressant ur psykologisk synvinkel. Intressan för vad man i slutändan kan komma fram till!
En person gör en lång skrivelse som inte går att ta miste på också är riktad till en viss person. I det är ju inget onaturligt, fel eller konstigt.
Men man i den skrivelsen gör gällande att man är besvärad av att den personen gör besök varje dag och vill att dessa besök ska upphöra.
Det är också förståligt att man skulle kunna känna så och vara besvarad av det.
Det skulle kunna vara som att en person tittar in i ens hem.
Men då det inte finns något som helst tecken på att det varit någon som tittat in i hemmet som är öppet för allmänheten. Har man ett hem man ställer ut för allmänheten så måste det ligga något speciellt i det att finna ut om det kan finnas en viss person som tittar in för att också ta del av vad som visas. Det faktum att personen gjort besök men inte lämnat något efter sig då den inte talat med värdinnan som alla de andra gästerna.

 Vad kan ha stört värdinnan i ett besök när hon inte kunnat haft en aning om besöket. Såvida det inte föreligger nyfikenhet

och intresse hurvida personen gör besök eller ej.
 Då kan det inte vara som personen säger att den inte vill ha det besöket eller hur?
Har man inte ett speciellt intresse för personen i fråga så gör man sig inte dagligen allt det besväret man måste göra för att veta att dessa dagliga besök gjorts!
Om det går  att ta reda på om någon speciell varit inne i ens blogg?
Om det är omöjligt måste det i så fall föreligga lögn eller en förföljelsefobi.
Vad det gäller dator är jag för okunnig för att veta vilket!
Då har man också talat emot vad man för övrigt sagt.
Vem som helst som inte var intresserad av att få besök i sin blogg av en person,
Skulle väl strunta fullständigt om den tittar in i ens blogg. En annan sak skulle ju vara
om den kom med ovälkomna och fula kommentarer.
Vilka slutsatser kan man då dra av detta! Jag drar den att det måste ha funnits speciella känslor för personen som fick sig en törn som av högmod är omöjligt att förlåta.
Detta smide var inte riktat till personen i fråga mer än till en viss del utan är en helt allmän betraktelse.

Om personen även är nyfiken på vad jag smider här så vist skulle det roa mig.
Vilket jag tror personen är också utan att lämna några spår efter sig! Men hon har ju visat spår redan att hon varit i min smedja och tagit del av mitt smidande med det inlägg hon därefter gjort!
Men faktiskt så struntar jag i vilket om hon hälsar på eller inte. Det hela här hör bara hemma i mitt människointresse och studier i det.
Men alla är välkomna med VÄNLIGA kommentare i smedjan även om de är av annan mening än vad jag smitt!


Vill här också säga till alla mina bloggvänner jag nu har kommit över de tråkigheter
som varit en tid. Den hjälp jag genom kommentarer från er rått tackar jag för.  Så nu kör  jag som vanligt med min smedja om vad jag tänker i det jag finner för stunden intressant att dela med mig av!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards