Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 22 maj 2007

Av Bengt - 22 maj 2007 16:13

Återkommer som jag sagt i ”vårt rättsväsen” ang. brevet jag tänkt skicka till den där fega kraken! Alltså inte till bonden utan han som begick mened!
Detta brev kan också visa hur en ”sjuk” person med sin makt som storbonde, insyn i människors ekonomiska förhållanden där han hjälpte dem deklarera som taxeringsordförande, (jag fick honom förbjuden att på något vis se mina deklarationer!) plogade deras vägar, en som får yttra sig till myndigheter om lämpligheten att någon ska inneha jaktvapen m.m.,  kan styra och ställa inom ett mindre område. Det påminde mig om det gamla statarsamhället!
När det då kommer en person till detta lilla kungadöme som inte är rädd för honom, går emot i sakfrågor och dessutom visar sig kunna mkt mer i sak. Då brister alla fördämningar! Jag hade blivit varnad innan jag kom dit för honom att inte göra just det jag gjorde.

Men ni känner väl mig nu och förstår att det var något helt omöjligt för mig att låta bli!
SKA JAG SKICKA DET ELLER STRUNTA I HONOM DEN FEGE HELT????????
Jag tror att så länge det inte är skickat kommer en tagg alltid sitta och skava lite i bröstet!


SÅ BREVET!:

Hej Namn!

Har du någon gång tänkt på hur illa du har kunnat göra en medmänniska?
Du som vi har spelat kort tillsammans med. Du som vi ordnade en fru till som var en av min sambos väninnor! Som sen skrek och gormade om mig när jag vill få en riktig väg!
Har du tänkt någon gång att göra en hedersvärd handling innan du går hädan?
Har du någon gång tänkt så, så kan du ju skriva till mig och erkänna din lögn och be om förlåtelse!  Skulle det inte vara skönt och bli förlåten så här på livets höst och lägga näsan i vädret med den vetskapen?
Påstår du istället vad jag sagt om dig är lögn, var då vänlig och låt  det bli en stämning mot mig för ärekränkning o.d.
Om du nu berättar vad jag skrivit om till den du så troget stött och den vill stämma mig  för förtal, så ser jag gärna emot en sådan stämning. Förra gången han hotade om dylikt bad  jag honom göra det!
 Vad jag här i vad jag sänder till dig är ju inget annat en motvikt till allt ljug och skit han stått och berättat i timtal inom vägsamfälligheten som dess ordförande. För att det ska förståss hur det ligger till med sanningen om hans berättelser!

 Vilket fått åhörarna rysa av fasa och visa sitt agg mot mig!  Han vet ju att allt är dokumenterat av sådant skitprat!
Var så  god här får du vad jag skrivit i min blogg!

Med hälsningar från                     

_________________________________
xxxxxxxxxxxx

zzzzzzzzzz  den  d/m   2007

P.S.  Med datorns hjälp och min blogg  kan jag nu få ut  detta till en massa människor, som annars skulle vara omöjligt!  D.S.

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards