Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2015

3:dje avsnittet sjuksköt. utbildning.

Av Bengt - 22 oktober 2015 00:52



 Kanske blodtrycket stiger lite nu.


Oj vilka minnen från detta boende. Så här lite om upptågen innan jag i sista avsnittet går

över till något mer allvarligt.


Jag fick genom att ha smickrat mig in hos lägenhetsföreståndaren fått låna huvudnyckel .

Proppar plockades bort så korridoren blev mörklagd. Raktvål blev påsatt på dörrhandtagen.

Så kom kompisarna hem från skolan som jag hade skolkat från.

Händerna insmorda av raktvål öppnas dörren. Rummet tänds. Synen blir då ett spindenät.

Detta vävt över hela rummet och gjort av toalettpapper.

 

På skolan fanns många hålgörare för att kunna sätta in ark i en pärm.

De var i regel fulla av små rundapappersavfall. Som den ordentliga elev jag var,  tog på mig 

 att tömma dessa hålgörare.


Så en regnig dag när var det tidigt på morgonen dags att promenera till skolan som låg en bra

bit bort.

Paraplyer fälldes upp. Vist föll regnet på dessa paraplyer, men mest kom regnet inne ifrån dem

 med en mängd nedfallande små, små vita flingor! 

 

En dag och då jag är väldigt vänlig och generös bjöd jag mina korridorkompisar och flickorna 

som bodde på våningen under på kaffe och tårta.

I vårt  kök stod då en stor härlig  gräddtårta.  Alla tog var sin smakbit  med god aptit. 


 

Det blev nog världsrekord och borde komma in i Gingers rekordbok av trängsel på toalettbesök.

Tyvärr var jag väl en dålig konditor och hade väl inte begripit det där med ingredienser riktigt.

Fyllningen var väl inte den allra bästa och det där vita viste jag inget annat att ta till än raklödder.

Men jag är dock inte så grym som det här låter för de hade uträttat sina behov på toa och kom

tillbaka till köket så stod där en riktig läcker frukttårta och en massa annat gott!


Nej nu får vara slut med roligheter för denna gång och fortsättning följer. Klicka här!


Skogsnuvan ställde en fråga i förra avsnittet. Se svaret! Alltså inte bara skoj!


Ska se om jag hinner med sista avsnittet innan jag på måndag reser till värmen.


Får hoppas ni nu får en underbart veckoslut så ses vi kanske här på söndag.




 
 
Anki

Anki

22 oktober 2015 05:53

Go“morron Bengt-Alfred!
Du var då en väldigt påhittig person... många practical jokes där på skolan :)

Svar på din fråga: Fönstertvätten finns att köpa på fler ställen - att jag handlade på netonnet berodde på att den var billigast där - 200:- billigare än Jula, t.ex
Önskar dig ett fint avslut på veckan!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se/2015/10/lordagscita

Bengt

22 oktober 2015 11:20

Go morron? det där 05.53 är ju mitt i natta.
Nu när jag är vaken får jag säga go midda!
Jag ska nog köpa en sådan!
Kram och god fortsättning!

 
TantGlad

TantGlad

22 oktober 2015 21:12

Go kväll Bengt
Riktigt kul att läsa din blogg innan sängdags. Busiga du hahaha.

Resa till värmen låter skönt . Man blir lite uppladdad då liksom.
Tänk om man kunde ladda människor lika som man laddar sina mobiler med Ström. Sen då man är uppladdad är man topp topp med en massa piggelinenergier...hehe.

Nä nu svävar jag nog iväg lite väl mycket.

God natt och sov gott.
Kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

23 oktober 2015 12:29

Mkt konstigt! Kommentar kl.21.12 fick läsa den först i dag kl. halv ett.
Det var ju en bra tankegång. Men skulle man laddas dagligen som en del mobiler? Datorn slutar ju rätt fort om den inte laddas. Ja det ska bli skönt med lite varme men ska se om sista avsnittet skrivs innan resan!
Kram min vän! Ha en härlig helg!

 
wiolettan

wiolettan

24 oktober 2015 10:01

Jag har så lågt blodtryck så det är bra om det stiger och detta var ju i magstarkaste laget, riktigt busfrö har du varit, verkar det som. I alla fall tårtan var magstark.
Men å andra sidan, ingen hade tråkigt i närheten av dig.
Trevlig lördag och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

25 oktober 2015 23:13

Då hoppas jag att detta smide var till nytta för dig!
Har inte haft tid att svara förrän nu!
Kramen!

 
Margita

Margita

25 oktober 2015 11:50

Haha, du var mig en riktig spexare!! Nästan på gränsen ibland....haha
Roligt att läsa, men blev det studier också?? ;)
Önskar dig en trevlig vecka i värmen!
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

25 oktober 2015 23:11

Jodå! Kommer efter jag kommer tillbaka. Har inte hunnit det före resan! Kram!

 
Ruth

Ruth

25 oktober 2015 18:46

Man skrattar gott åt alla dina påhitt och hyss. Togs nyckeln ifrån dig efter allt detta du ställde till med ? Säkert många som kommer ihåg dig i dag efter allt Emil-hyss du bjöd på haha.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

25 oktober 2015 22:49

Nej men jag var ju tvungen att lämna tillbaka den
Kram!

 
gun

gun

25 oktober 2015 20:33

Tror allt du var en riktig spjuver....med dina
hyss. Släkt med Emil kanske?
Du packar väll för fullt nu kan jag tänka mig.
Solen, ack om man fick åka dit:)...
Hoppas du får en trevlig stund där vart du nu ska.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

25 oktober 2015 22:48

Nej jag känner mig mer som Anderssonskans Kalle.

Hade du inte varit gift så skulle jag gärna bjudit med dig på resan!
Kram och ha det fint nu ändå!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 oktober 2015 09:42

Hysset med de självsnöande paraplyerna var suveränt tycker jag och skulle gärna efterapa, men var få tag på alla de små pappersrundlarna. Raklödder som grädde var väl starkt men kanske någon mådde bra av att få fart på magen, hehe.

Ha en skön solvecka, kram.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

26 oktober 2015 10:16

Två svar. För att det ska räcka i två veckor?
Ha det riktigt bra både du och RR med alla de goa djuren!
Kramen!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 oktober 2015 09:46

Suveränt skämt med de små pappersrundlarna som snöflingor i paraplyet! Det skulle jag gärna praktisera någon gång.
Raklödder som grädde var väl -magstarkt men kanske någon mådde bra av "medicinen" hehe.

Ha det så gott i solen, kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

26 oktober 2015 10:14

Snabbt svar reser nu! Kram!

 
wiolettan

wiolettan

26 oktober 2015 10:49

Önskar dig en trevlig och mysig resa. Hoppas att du får bra väder.
Kram och ha det bra.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

26 oktober 2015 12:38

Jag tackar så mycket! bara några timmar kvar!
Ha det riktigt bra och kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards