Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Bengt - 19 oktober 2015 00:13

 


Som sagt jag hade börjat på skolan i Jönköping och jag var sambo i Borås. Således var det

då, allt för lång väg att köra till skolan och hem varje dag.


Så jag hyrde ett rum på hemmet för utbildning av sjuksköterskor och labbassistenter.

Den del jag då bodde i hade tre våningar som bestod av en korridor, gemensamt kök och

tre rum, varav jag då bodde i ett på tredje våningen.


När jag flyttade in så den första jag träffade var min klasskamrat Sten. Vi hälsade då

på var andra Jag mins hur blyg han den gången var. Han vågade knappt tala med mig,

han tycktes då lite bortkommen. Sen blev jag också bekant med en som skulle bli labbass..

Den tredje som bodde där minns jag inte i dag.


De tre flickorna på andra våningen blev jag blev bekanta med. Sten och jag hade

 mycket kul och gemensamt med dem.


Eleverna i sista terminen höll insparks fest för nybörjarna. Där förekom mycken roligt.

Det bjöds på chokladpudding ur ett bäcken. Dryck ur en kateter osv. med många spex.


Förutom studierna  och lärdomarna på  skolan, så  det jag då mins mest var händelserna m.m på boendet.

Jag är ju en spexare och ett busfrö så det blev därför liv och rörelse i detta hus!

Detta ska jag nu berätta här!

Jag hade ett trumset och så satte jag mig under fönstret som då var öppet och slog virvlar

m.m som om det gick en parad. Sen kunde jag titta ut och såg hur många elever som då hade

tagit sig ut för att se på paraden.


 Sten och jag blev goda kompisar. Sten var religiös och med i pingstkyrkan. Han ville att jag skulle

 gå med honom på pingströrelsens tältmöten, detta fastän jag hade talat om att jag var ateist.

Jo det gick jag med på om han ville följa med mig på mina nöjen. Vi blev överens om detta!

Det var många som kände Sten på skolan. Efter något år undrade de som kände honom vad

som tagit åt honom. Han var sig inte alls lik längre. Jo, jo,, men skyll inte på mig, jag är

oskyldig till det, som ett litet lamm!


Det får räcka för denna gång!

Men nu för jag skynda mig få alla avsnitt klart för om en vecka bär det söder ut!


Fortsättning följer KLICKA HÄR!

 Nu har den nya veckan börjat vilken må bliva god för er!















Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards