Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2015

Lite skoj i dag!

Av Bengt - 5 oktober 2015 13:31

 


Nu var det ny vecka redan! Hade tänkt att fortsätta att smida om min

levnadshistoria.

Tänkte smida denna vecka om sjuksköterskeskolan.

Men fårstår inte att det är så svårt att komma igång med det.

 

Men något ska jag väl smida ändå och då av annat slag.


Det har ju varit så mycket tråkigheter att smida om sista tiden, flyktingar o.s.v


Varför då inte börja veckan med att dra en vits?

OK då gör jag väl det!


 


Det var gumman som varit och hälsat på en grannfru på en kaffetår. Hon bodde på

andra sidan ån varför hon därför måste gå över en gammal skranklig träbro

Som gummor kan pladdra så gick hela dagen till ända innan det var dags för henne

 att tacka och traska hem!

Men det hade det blivit ett riktigt busväder. Ja det hade blivit nästan storm.

Gumman var ganska religiös och när hon kom till bron blev hon rädd för att gå över den.

Så då bad hon:” Kära Gud, kära Jesus hjälp mig över bron!”

Så började hon gå och när hon nästan kommit över bron så ansåg hon sig ha kommit över.

Då sa hon karskt:” Äch, jag hade väl klarat mig utan er hjälp!”

Men se, då brast bron och gumman föll ner i ån.

”Snälle Gud, snälle Jesus hjälp mig över ån”! Skrek gumman vilt.

Jodå, gumman kom över och fick tag i en gren för att komma upp på fast mark.

Då blev hon karsk igen! ”Jag skulle nog ha klarat mig utan er hjälp”! Kom det från henne!

Men då brast grenen och hon föll ner i ån igen medan hon högt ropade:

”Öh, Ni tål väl skoj, Ni tål väl skoj”!


När jag nu är på gång så kan jag väl ta en till!


 


De satt en mycket gammal dam, en ung vacker dam och en stillig herre på spårvagnen.

Rätt som det var beklagade sig den unga damen sig över att hon hade sådan tandvärk.

Mannan var ju en gentleman så han erbjöd sig att hjälpa damen med orden:

”Jag vet ett botemedel mot tandvärk som jag kan erbjuda Er”!

”O ja tack” Svarade damen förhoppningsfullt.

Då gav mannen damen en rejäl kyss på munnen!

Först blev damen förskräckt och konfunderad men sen så kom det från henne:

” Ååh Joo, faktiskt så hjälpte kyssen!” Med en blyg rodnad och glänsande ögon.

Då hördes från den gamla damen:

”Se goe herrn, se goe herrn han skulle väl inte kunna hjälpa mig med mina hemorrojder också?”




 Så till slut får jag önska att den nya veckan som nu är kommen blir riktigt lyckad för er!



 
 
wiolettan

wiolettan

5 oktober 2015 14:26

Tack för ett gott skratt, nej flera. Vi kanske är lite till mans, som den första gumman och skulle vilja vara som den andra. Ja,. vem vet?
Roliga historier som jag inte hade hört förut.
Jo, jag vet att du är ateist och det gläder mig att du lyssnade på TV:n igår kl. tio. Kanske kan ett litet frö sås, som växer utan att du vill det.
Jag tycker mycket om din vackra bild. Naturen, bergen och himlen, vackert.
Trevlig vecka önskar jag dig och kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 14:42

Det var ingen dum kommentar, Det är nog så att vara som första gumman och vilja vara som den andra-
Jag tror inte mina vitsar har tidigare hört av de andra bloggvännerna!
Det värsta med den bilden är att jag inte har antecknat var jag tog den och har glömt!
Kram och ha det bra!

 
gun

gun

5 oktober 2015 19:06

Där fick man sig ett gott skratt:)...
Har du jobbat som sjuksköterska?
Läste ditt förra inlägg om bloggen och bloggvänner.
Självklart har inte alla samma åsikt och det behövs inte tycker jag.
Bloggen är som en liten dagbok för oss som följer varandra. Man ser/läser vad som händer.
Önskar dig med en härlig vecka.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 19:13

Innan jag blev sjuksköterska Hade jag arbetat än med det ena och än med det andra. Men sjukvård började jag redan 1957 som jag smidet mycket om. Se kategorier!
Kram och god fortsättning på veckan!

 
TantGlad

TantGlad

5 oktober 2015 19:28

God kväll.
Lite roliga historier är härligt en måndag. Nu fick man skratta lite efter en arbetsdag. Det behövs.
Ja det är mycket med flyktingarna. Tråkigheter och så.
Men det finns många själar här hos oss i detta land som åxo har det tufft. Fast på ett annat sätt kanske .

Roligt inlägg i övrigt. Skratta det fick jag.
.kram och trevlig kväll till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

5 oktober 2015 22:37

Jo det är helt riktigt! Sjuka och uteliggare etc.etc
Men bara tänka på det och inte skoja lite då tror jag man skulle bli sjuk. Men du har ju humor så det visste jag att du fick dig ett skratt!

Kram min vän!

 
Margita

Margita

5 oktober 2015 22:51

Tack för de skämten! Skrattade gjorde jag och det behövs banne mig i denna värld. Skulle man inte ha sinne för humor skulle man nog vara illa ute.
Själv är jag lite hösttrött för tillfället eller lite smådeppig så där...men det går över, inget varar ju för evigt!
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

5 oktober 2015 23:00

Inte så mycket väl att du kissade på dig? :-)
Höst ja. Jag frös när jag var och handlade i dag!
Kram vännen!

 
Annika

Annika

6 oktober 2015 13:31

Ha,ha...dessa har jag inte hört förr. Nu har jag några nya som jag kan dra vid fikat på jobbet i morrn. Visst är det mest elände runt om i världen men med en dos av daglig humor så känns det genast lite bättre.
Höstkramen

http://www.badtant.bloggo.nu

Bengt

6 oktober 2015 13:44

Ja de kan du dra på jobbet för jag är säker på att det är ingen som hört dem förr!
Kram och ha det roligt på jobbet!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

6 oktober 2015 16:36

Usch, det var en rälig bro! Jag hade säker som amen i kyrkan drattat ner om jag försökt forcera den. Aldrig att jag hade litat på Vår Herre ens;-)

Ha en bra vecka, kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

6 oktober 2015 17:48

Din kommentar skrattade jag nog lika mycket av, som du åt vitsarna!
Men det där med rälig, det är ju skånska!
Kram vännen min.Hälsa RR och djuren!
Vadsäger du om det att bli en triangel. Ruth du och jag?

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

7 oktober 2015 22:10

Trianglar for nog vara för mig men om du är forrveden så kan jag tala om att jag bott 13 år i Skåne, lyssnat och lärt ;-)
Den som är dum kan få på flabben och ibland blev man kallad gräbba. Pärer är potatis men päron är päron, hihi!

Kram och gonatt!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

8 oktober 2015 11:03

Men lärde du dig danska också om det var västkusten du bodde på?
Svenskarna tycker ju skånska är så räligt fast den gula och röda är ju vacker där den vajar i vinden. Ack ja vad svenskarna skulle svälta om de inte hade Skåne!;-)
Kram vännen, Vi kan ses här igen om en stund!

 
Corina

Corina

8 oktober 2015 09:06

Fniss :) Ja man kan inte vara gravallvarlig hela tiden. Det blir lite trist i längden. Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

8 oktober 2015 11:07

Vi behöver allvar men också stunder av glädje och skoj för en helhet med livet!
Kram! Nu ska jag smida något när jag hälsat på mina bloggvänner!

 
wiolettan

wiolettan

8 oktober 2015 11:19

Såg att du är en nattmänniska, uppe och läser bloggar mitt i natten. För mig som är kvällstrött och går till sängs mellan 21-22 om kvällarna verkar det helkonstigt. Men å andra sidan. I morse var jag ute och vandrade i mörkret kl. sex. Så jag skulle tro att det jämnar ut sig i långa loppet.
Roligt om du finner något läsbart hos mig, jag skriver ju rätt så enkelt och barnsligt, men jag är barnslig, det har jag efter min pappa.
Min förra man höll nästan på att skratta ihjäl sig, oj nu är han ju inte i livet, men då för länge sedan min pappa från Norrland var här nere i Sollentuna och besökte mig och min familj. Vi var en dag ute och åkte och det kom en polisbil.
"Polis polis, potatisgris", ropade min pappa, då några år över de 80. Min man stängde snabbt bilrutan. Pappa var helt klar, inte dement eller något sådant.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Bengt

8 oktober 2015 12:05

Menar du med barnsligt något negativt, så stämmer det inte alls med dig. Det du har att komma med är både tänkvärt. roligt och i bland allvarligt. Men att ha barnasinnet kvar är ju underbart!
Kram vännen!

 
Korpunge

Korpunge

8 oktober 2015 19:01

Ja där fick man sig ett gott skratt.. undra just om näcken hade ett finger med i spelet där? *hmm* va vet man *hihi*
Tack för besöket hos mig Bengt. Alltid trevligt med nya bekantskaper som gästar och tar del av ens dagliga liv :)
Kram på dig

http://korpunge.bloggo.nu

Bengt

9 oktober 2015 01:22

När jag kommenterade hos dig var det av artighet. Jag trodde inte att du kom till min smedja och kommenterade. Men tack ska du ha!
Det glädjer mig att du fick ett gott skratt!
Du tycks vaken så här sänt.
Nu önskar jag dig en god natt med vackra drömmar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards