Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 4 september 2015

SEX!

Av Bengt - 4 september 2015 13:23


 


Hade tänkt att avsluta veckan med något trevligt inlägg.

                                                                                                                                                                       Men det har kommit upp annat i huvudet som jag inte kan släppa.

Det som kommer upp och fyller mina tankar mycket är den femtonåriga flickan

som så grymt våldtagits av åtta män.  Plågats, torterats och förnedrats med

 psykiska sår för resten av livet.


Det sägs att våldtäkt inte är sex utan utövande av makt vilket säkert är riktigt.

Jag kan förstå att det finns sjuka galna människor som saknar fullständigt empati,

 som kan företa sig att våldta en annan människa.

Men något jag inte kan förstå, är att normalt funtade människor inte kan förstå,                                                    att ett avböjande och nej till sex är ett nej där lusten inte är ömsesidig.

Förstår inte att man kan finna njutning och behag i ett sex som inte är ömsesidigt,

där man då  både ger och  tar emot det fina i det hela.


Vist härjade jag vilt i min ungdom och var väl ganska omogen.

Men aldrig att jag fann lust till sex om det inte var ömsesidigt.


Jag vill sluta detta inlägg med att säga att detta gäller inte bara män.

Kvinnor kan med olika knep, tjat m.m tilltvinga sig ett samlag!



Så får jag önska er en trevlig och behagfull helg!

 
 
Ruth

Ruth

4 september 2015 16:37

Det är svårt att få gehör för flickor som anmäller en våldtäckt, ofta så läggs målet ner. Nej, stränga straff för alla brott annars så stegras det, det har man fått erfara.
Önskar dig en fin helg vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

4 september 2015 20:16

Jo man läser och hör mycket om hur det är med den saken. Svenskt rättsväsen ger jag inte mycket för.
Kram vännen, god helg!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

4 september 2015 16:48

Flickan var faktiskt bara 12 år när det började, hon fick kontakt med männen via internet. Män som begår så avskyvärda handlingar borde kemiskt kastreras och straffas hårt. De är sällan sjuka men hjärtlösa som sätter sin egen njutning främst. Hoppas flickan får skälig ersättning och hjälp för att gå vidare med sitt unga liv.

Alla pratar bara om sex -vart tog kärleken vägen...?

Kram och ha en trivsam helg!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

4 september 2015 20:21

Det var en bra slutkläm det där med kärleken.
Kastrering har jag ännu inte kunnat ta ställning till, men grunnar på de. Jo jag vet hon var tolv år men jag var så disträ av allt det med flyktingar så det kom bort.
Kram, god helg!

 
Margita

Margita

4 september 2015 19:29

Ja vad ska man säga...det finns många aspekter på det där med våldtäkt. En del är galna men en del har tyvärr bara brist på insikt om vad sex ska vara och en del älskar att utöva makt och en del mår bra av att förtrycka en kvinna....osv....jag har själv blivit drabbad på flera sätt och ibland har jag lust att skriva om det men jag vet inte riktigt hur. Kan tillägga att jag trots det jag varit med om inte är nån manshatare, alla män är ju inte elaka som tur är! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

4 september 2015 20:12

Klart du ska skriva om der. Alla som varit med om sådant ska inte hålla tyst Det blir en ventil och bra för skälen. Du är bra på att skriva så du klar det bra.
Ja risken är hat och att man aldrig mer finner lust till ett samlag. Men du har tyckts klarat dig.
Kram!

 
gun

gun

6 september 2015 13:33

Män som gör sådant ska kastreras och straffs!
Tyvärr är väll detta med internet en bidragande faktor...
Föräldrar måste ha koll så gott det går på vad ungdomarna sysslar med på nätet och även prata om att allt inte är ok att göra bar för att den andre vill. Man ska kunna säga nej.
Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

6 september 2015 19:48

Det har visat sig att det där med nätet är farligt!
Sen är det filmerna. Det finns nästan inte någon film som inte innehåller onaturligt sex som inte hör hemma med filmens innehåll. Kram!

 
gun

gun

6 september 2015 13:35

Fick du min kommentar? Blev så lustigt när jag tryckte iväg den!
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

6 september 2015 19:44

Ja som du ser! Kram!

 
Ruth

Ruth

7 september 2015 18:37

Titta in hos "Spanaren" http://spanaren55.bloggplatsen.se/ och läs om denna vidriga bloggaren, hon är sjuk i huvudet.
Återkommer till ditt nya inlägg.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

7 september 2015 19:18

Innan jag svarade gick jag in och läste "Spanaren"
Hoppas mina andra bloggvänner läser din kommentar och gör som jag och läser vad Spanaren skriver. F.ö En blogg med underbara bilder. En blogg som säkert är populär. Kram min vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards