Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Bengt - 31 augusti 2015 13:05

 

 

I går, söndag var jag på ett dop. Det var ett litet försenat dop.

Det var dop för min hedangångna sambos barnbarn,

En liten flicka!

 

 

I allt det vackra och stämningsfulla kom det lite grus tyvärr. För det gjorde ont

I hjärtat på mig  att farmor inte fick vara med.

 

Annars var det väldigt fint. Det var i en katolsk kyrka med katolsk mässa.

I katolska kyrkor är det så fullt att alla inte får plats inne i kyrkorna. Det får hållas

mer en gudstjänst på söndagarna

I Polen har de högtalare utanför kyrkorna då där är fullt av folk som inte får plats inne i kyrkan.                        

   

 

Får säga att det var mer stämningsfullt än i våra protestantiska kyrkor som har blivit allt för modern med USA sånger och musik..

Vackra mjuka psalmer och sånger. Det fans psalmer man fick lära sig i skolan en gång.

 


Det var även en solist som sjöng. Vilken röst och toner, det var som om en lärka

sjöng i skyn. Hennes röst fyllde hela kyrkan ända upp i kyrktoppen och detta utan någon  mick och förstärkare,

Ja det var så vackert så jag kunde inte låta bli att tacka henne personligen, vilket hon uppskattade mycket och vi fick en liten pratstnd,

Visar här lite mer bilder  av kyrkan och dopet!

 

       

 


Ny vecka som jag önskar er allt gott med!

 

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards