Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

En gubbjäkel lägger sig i!

Av Bengt - 17 augusti 2015 11:32

 


I fredags satt jag och solade på Albys torg efter att ha handlat lite. Gångväg ca. 700  meter från min bostad genom parken och den stora lekplatsen  

Fick se en handikappad inte kunde parkera då handikappsplatsen var upptagen av en icke handikappad utan fick köra därifrån då han inte fann någon annan plats

Där finns två sådana platser med två timmars parkering.

Då for något i mig i mitt sinne.                                          


Det här var inte alls bra och då fick jag för mig bli en sådan där gammal gubbstrutt som lägger sig i och bara djävlas med folk.

 Men det händer allt för ofta att handikappsparkeringarna är upptagna av icke handikappade som tydligen bara har handikappet i huvudet.


Alltså beslöt jag mig för att jäklas med dem som olovligt tänkte och försökte parkera på de handikappsplatser som finns där.

Under de två timmar jag var där hindrade jag och sa till 15 förare att inte får parkera där och upplyste dem om att platsen var till för handikappade.

                                                             


Det var ljushudade, mörkhudade, kvinnor, män, yngre, medelålder och äldre.

Mest reagerade jag mot dem som hade barn med sig i sina bilar och därmed lär dem hur man beter sig mot andra människor.


Vad jag fick höra från de flesta lämpar sig inte att nerteckna i min blogg men jag blev faktiskt också mordhotad och jag skulle passa mig noga en mörk kväll! Jo, det fanns en och annan som bad om ursäkt.

Det finns många trevliga ordentliga människor som tycker att jag inte ska lägga mig i utan låta det vara. Det får vara deras åsikt men jag säger så här:


Ska man låta sådana människor göra och husera som de vill?


Det är trotts allt människor som gör detta som är egoister utan tanke att ta hänsyn till andra människor och struntar i handikappade och sjuka människors situation. ”Här kommer jag. Jag ska fram i vilket fall som helst  hur och vad och vem det än är som drabbas!” 


Ny vecka och det vackra vädret ska stå sig, så bara njut! Kramar från mig!


 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

17 augusti 2015 19:43

Starkt gjort! Det borde inte behövas men folk är många gånger fullblodsegoister. Här kostar det 700 om året att få ett handikappsbevis, det tycker vi är för dyrt så jag släpper av mannen, parkerar och hämtar.

Kram på dig Stålmannen!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

17 augusti 2015 20:55

Att få handikapptillstånd är ju olika var man bor. I Göteborg är det vist helt omöjligt. I Botkyrka är det lätt. I många kommuner är det gratis. Just för en styund sen på Rapport pratade och visade de fusket med handikapptillstånd och hur de parkerar olovligt. kramen!

 
Margita

Margita

17 augusti 2015 21:53

Bra gjort! Blir jag tillräckligt arg eller irriterad så gör jag också såna saker. Tycker som du att sånt tänkande inte ska få sprida sig hur lätt som helst och när det är barn inblandat kan jag bli alldeles förbenat arg. Men man får ta det varligt, man vet aldrig med människor idag, en del är ju helt...ja, jag vet inte vad :(

Ang. mina tomater så är det nog en slags plommontomat som jag har och vitlöken som får blomknölar. Var tvungen att googla på det....hihi...jo, missfoster kanske är synd att säga, men det "ska inte vara så" även om man kan använda knölen både till utsäde och till spis.
Och ang var jag bor så kika på min presentation! :D

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

19 augusti 2015 14:09

Ja nu har jag tittat efter var du bor.

 
Ruth

Ruth

22 augusti 2015 00:03

Du har civilkurage, det högaktas, man står inte på sådana parkeringsplatser om man inte har ett funktions hinder.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

23 augusti 2015 11:27

Senaste igår fick jag hot är jag sa till en att inte parkera på handikappsplqatsen. KrAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards