Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 17 augusti 2015

Av Bengt - 17 augusti 2015 11:32

 


I fredags satt jag och solade på Albys torg efter att ha handlat lite. Gångväg ca. 700  meter från min bostad genom parken och den stora lekplatsen  

Fick se en handikappad inte kunde parkera då handikappsplatsen var upptagen av en icke handikappad utan fick köra därifrån då han inte fann någon annan plats

Där finns två sådana platser med två timmars parkering.

Då for något i mig i mitt sinne.                                          


Det här var inte alls bra och då fick jag för mig bli en sådan där gammal gubbstrutt som lägger sig i och bara djävlas med folk.

 Men det händer allt för ofta att handikappsparkeringarna är upptagna av icke handikappade som tydligen bara har handikappet i huvudet.


Alltså beslöt jag mig för att jäklas med dem som olovligt tänkte och försökte parkera på de handikappsplatser som finns där.

Under de två timmar jag var där hindrade jag och sa till 15 förare att inte får parkera där och upplyste dem om att platsen var till för handikappade.

                                                             


Det var ljushudade, mörkhudade, kvinnor, män, yngre, medelålder och äldre.

Mest reagerade jag mot dem som hade barn med sig i sina bilar och därmed lär dem hur man beter sig mot andra människor.


Vad jag fick höra från de flesta lämpar sig inte att nerteckna i min blogg men jag blev faktiskt också mordhotad och jag skulle passa mig noga en mörk kväll! Jo, det fanns en och annan som bad om ursäkt.

Det finns många trevliga ordentliga människor som tycker att jag inte ska lägga mig i utan låta det vara. Det får vara deras åsikt men jag säger så här:


Ska man låta sådana människor göra och husera som de vill?


Det är trotts allt människor som gör detta som är egoister utan tanke att ta hänsyn till andra människor och struntar i handikappade och sjuka människors situation. ”Här kommer jag. Jag ska fram i vilket fall som helst  hur och vad och vem det än är som drabbas!” 


Ny vecka och det vackra vädret ska stå sig, så bara njut! Kramar från mig!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards