Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Bengt - 3 augusti 2015 13:57

  

Har nu beställt en resa till Turkiet –Rhodos i november med reservation om det blir en avbeställning  så blir det i oktober.

Det tråkiga är att jag inte har något resesällskap.

Om jag finner någon som vill följa med så får jag ändra resan för två.

Om det finns intresse för er vad resan innebär så ger jag här ett mycket kortfattat reseprogram där inte alla sevärdheter är med.

   


Dag 1 Resa till Izmir och transfer till hotellet, Turkiet         


Dag 2 Arcadiapolis – Selcuk – Johannesbasilikan

På förmiddagen upptäcker vi den en gång världsberömda, antika bosättningen Arcadiapolis                              

Dag 3 Rhodos (UNESCO-världskulturarv) –

underverket kolossen på Rhodos

På morgonen beger vi oss till Marmaris. På vägenbesöker vi den antika staden Lagina                                    

Dag 4 Rhodos (UNESCO-världskulturarv)

Under den här dagen får jag möjlighet att slappna av.

Njuta av hotellets bekvämligheter och ta en

paus vi poolen

Dag 5 Rhodos – Pammukkale och Hierapolis

(2x UNSECO-världskultur- och naturarv)

Dag 6 Afrodisias – antikens juvel

lDag 7 Efesus (UNESCO-världskulturarv)                  

– underverket Artemistemplet – Mariakyrkan


Dag 8 – 15: Semesterförlängning i exklusivt


5-stjärnigt lyxhotell på Egeiska kusten..              

                                                                    



Jag har nu vilat kropp och hjärna så nu när ny vecka börjar så önskar jag som valigt att det blir en underbar vecka för er!




Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards