Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 31 juli 2015

Av Bengt - 31 juli 2015 18:07

 

  Nu är jag upprörd sittande där ute på balkongen! Sätter nästan kaffet i halsen.


Det senaste är det mest skamliga jag nu upplevt av socialdemokratiska partiets nuvarande politik!

Det gäller beslutet om höjning av pensionen nästa år.

 

De heter ju  socialdemokratiska partiet.

I dag kallar jag dem för förrädarepartiet mot sina grundläggande ideal!                                                                    Så här långt har det alltså gått med det partiet som startade för avskaffande av alla  rådande orättvisor.!

Man trodde på dem en gång som de sa så skulle vi med dem vid makten få ett rättvisare samhälle en utjämning av löneklyfter och få tillrättat många andra orättvisor.


        

Vad har de nu beslutat om pensionshöjningen (vilket visar hur sossarna i dag är)? Jo de som har väldigt låg pension får O kronor men ju högre pension man har ju större höjning!


När mannan regnar från himlen ner har den fattige ingen slev och inte tänker dagens sossar låna dem någon slev!


Tänk om min farfar som var en mycket känd agitator liksom Branting och inte minst mäster Palm kunde se och höra från sina gravar hur det nu blivit. Ja då skulle deras kvarvarande benknotor snurra och skramla där nere i myllan av vrede och förtvivlan.


 

Hur man än vänder sig så är rumpan ändå bak.


Svenskarna är ett stillsamt och tålmodigt folk. I ett annat land skulle ett sånt orättvist beslut bli ett jäkla liv och stora demonstrationer!


Nu önskar jag er en riktig trevlig ock vilsam helg!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards