Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Bengt - 27 juni 2015 13:53

                


För att ni inte ska tro att jag återigen lagt av med smidet så får jag komma här med ett litet sådant!


Ja nu är min kära begravd vilket skedde i torsdags. Det var en fin begravning, men nu ska jag inte tala mer om det!  Sorgetiden får ta sin tid och vila i ro så nu går jag direkt till mitt tänkta smide.


I onsdags eftermiddag sitter jag och lägger patienser vid datorn. Där jag sitter kan jag se ut i hallen. Jag råkar slå en hastig blick ut i hallen av någon anledning. Tittar en gång till där ligger något mörkt,  stort som en tennisboll mitt på golvet.

 

                                                                                                                                                                       Min tanke var att jag hade tappat något och går upp för att plocka upp det. Kommer dit för att ta upp det men då rörde det på sig!                                                                                                                                               Först förstod jag inte vad det var men upptäckte strax att det var en skata. Kunde den måntro var skadad och inte kunde flyga.

                                                                                                       När jag då böjde mig för att ta upp den  hoppade den vidare in/ut i köket. Jag földe efter för att se efter om den var skadad på något vis och kanske mist flygförmågan.

                                                                                                                                                                             Men se något fel på flygförmågan fanns inte.                                                                                                          Först flög den och satte sig på stolen vid köksbordet.     Sen flög den förbi mig och satte sig på diskkranen.                   

 Inte var  lägenhet e plats för en skata utan borde få leva sitt liv i naturen där den hade det mycket bättre.         När jag försökte få in den i stora rummet där  balkongdörren stod öppen flög sen upp och satte sig på gardinstången  i köket och vägrade flytta sig därifrån.

 


Stående på en stol fick jag till sist den därifrån och jagad in i det stora rummet där den ställde sig på bordet där. Nåja till sist lyckades jag få ut den på balkongen och till sist satte den  sig på balkongräcket.


Men se det besynnerligaste av hela historien var att den vägrade att flyga iväg. Den bara stirrade på mig, Någon mat vägra den att ta emot.

Till sist tog jag den och lyfte upp den varmed jag så släppte den. Först då flög den sin väg till det stora lövfulla trädet jag har strax utanför

.


Så var det slut på denna sannsaga varmed jag tillönskar er en underbar helg!!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards