Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 19 juni 2015

Av Bengt - 19 juni 2015 16:01

 Klicka här om du vill läsa historien från början!     

      

                         

 

 

Men nu ska ni få höra slutet av berättelsen som säger er värkligheten om det Svenska rättsväsendet och de som skal döma!:


Här ska jag inte läsa upp hela domsprotokollet utan talar bara om vad som är det väsentliga.


Talan ogillas vilket översätts med att jag förlorat målet!  (Mål T 5334-11)

Domskälet till detta är: ( läs och häpna)
Lilian Westerman har inte lämnat några uppgifter ägnade att utsätta honom för andras missaktning
.

 


Jag begär och får dom och protokoll vilket jag också får.

Så läser jag igenom det.


Vad tror ni jag finner med det?

Jo det är helt missvisande vad som förekommit och sagts. Det säger inte ett dugg av väsentligheter av vad som framkommit.  Hela förhöret med Westerman är utelämnat ur protokollet.

För att kunna få rätt i högre instans måste jag kunna bevisa oriktigheterna och utelämnandena i domen  Men det ska ju bli en enkel sak. Det är bara  att begära och få ut ljud upptagningen från förhandlingen!


Så jag begärde och  fick en CD-skiva som jag numera har i min ego. Så lyssnar jag på den för att jämföra med protokollet. Men vad nu då?


Det hörs inget från den, det är helt tyst! Jag får en ny skiva men den är lika tyst.


Jag ringer domare Kai Koskela och påpekar att jag inte kunnat erhålla någon begärd ljudupptagning.


Vet ni vad jag får för svar? 

Jo han förklarar att det blivit något fel på ledningarna för ljudupptagning så ljudupptagningen missades!


Nu ställer jag här frågan  till någon  sakkunniga om detta är möjligt  att så kan ske under en huvudförhandling att en ljudupptagning kan missas?


Och vad som övrigt gäller denne domare Kai Koskela vid Södertörns tingsrätt låtsas han inte veta att i T-mål kan man högst begära för juridisk rådgivning som är 1600:- kr. Ändå dömer Koskela ut  6379:- kr för ombudsarvode som jag tvingas betala i detta mål.


Men värst av allt med den domen är att mitt rykte står kvar för all framtid att jag är den farliga person  för barn inte minst med tanke på att jag är en pedofil!!!!!


Så trots allt regnet är min önskan att det blir en riktigt trevlig midsommarhelg för er!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards