Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Bengt - 16 juni 2015 21:10


(Forts. från förra smidet. klicka här)


Här syns gatan jag parkerade på med de främre radhusen.  


Snart har jag slumrat till i den tryckande värmen. Men den slummern varade inte länge förrän jag hör en skarp ilsken röst högt ropa:  ”VEM ÄR DU?!” och ett kvinnohuvud sticker in genom den öppna vindrutan.

Jag ställer motfrågan lite omtumlad och yrvaken: ”Vem är du själv? "

Något jag inte får svar på utan hon påstår att här är förbjudet att parkera.

Vad som sedan sades kan jag inte minnas helt korrekt så det utelämnar jag. Jag är just då väldigt angelägen om att få höra på nyheterna.


Damen försvinner sen bort en 15 meter på postängsvägen 44 där hon bodde och pratar med en annan dam.


Jag slår mig till ro igen och börjar lyssna på nyheterna vilket är viktigt för mig. Men vad får jag då se där de två damerna fortfarande befinner sig?  Jo, en polisbil kommer körande och ställer sig vid damerna varmed två poliser går ut och har något samtal med damerna.


Strax därefter kommer den ena polisen fram till mig i bilen och undrar vad det är som händer här. Jag berättar det samma som jag berättat här om händelsen som förevarit. Då säger polisen att jag är anmäld för olaga hot . Något mer får jag inte veta. Varmed poliserna ger sig iväg.


Fortsättning följer om om du klickar här.


Stora varma  kramar från smeden!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards