Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Bengt - 15 juni 2015 18:00

 


Det är dags att återigen göra en skandalberättelse om vårt Svenska rättväsen!

Här en berättelse som låter som en saga men det är en fullständig sanning och verklighet!

Berättelsen tillhör mina berättelser om mitt liv upplevelser och äventyr.

Obs att jag inte undanhåller några namn eftersom det ändå är offentliga handlingar som finns att tillg.


Så här kommer min berättelse:

Utanför Stockholm kommun finns en kommun som heter Botkyrka. I den finns ett samhälle som heter Fittja. Där finns också en liten kyrka som heter Botvits kyrka med katolska söndagsmässor.  Min kära sambo var polska och således katolik varför jag ofta körde henne dit för att få delta i mässan. Själv besökte jag sällan den eftersom jag är ateist, men kunde ändå göra henne sällskap där.     Men i regel väntade jag utanför i bilen eller tog en promenad. Mässan börjar alltid kl 12 0ch håller på en till en och halv timme.

Det är mycket svårt att få parkering vid själva kyrkan, brukar vara knökfullt och flera bilar ställer sig också ute på gatan.


Men nu förhåller det sig så att på andra sidan vägen finns ett stort radhusområde med en liten gata framför det området 75 meter från kyrkan. På denna gata finns även angivna parkeringar.

Kyrkan sett från bilofönstret  


I detta radhusområde finns ogina personer som anser sig ha egenrätt till dessa angivna parkeringar. När någon kyrkobesökare parkerar där så blir de bortkörda och hotar med böter om de inte kör därifrån. Folk vet inte bättre utan blir rädda och kör därifrån De flesta är utlänningar och mestadels polacker.



Då jag vet min rätt att kunna parkera där så gör jag givetvis det också.   Så en vacker och mycket varm söndag med ett  gassande solsken har jag parkerat här på gatan intill trottoaren  vid den skyltade parkeringsplatsen. Sidofönstret öppet och jag tar mig en tupplur samtidigt som radion är på för att eventuellt höra på halvett nyheterna.

Ja det får räcka för denna gången  fortsättning följer!  


Klicka här så följer fortsättningen!


Många sköna kramar till er!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards