Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 24 april 2012

Av Bengt - 24 april 2012 20:39

 



Dagens smide!


I dag har jag haft ett riktigt vårväder i den del jag befinner mig. Knopparna på träd och buskar fick bra fart med sprickningen i dag.

Mina tankar går sorgligt nog mycket till Norge och till terroristen där.

Men det är så många som ältar detta att jag har väl inte mycket att komma med.

Men det jag har i mina tankar därom är jag kanske relativt ensam om och som är följande:

Jag tror inte han är så ensam som det sägs. Även om han självt har klarat av allt så finns det de som stött honom med och råd och uppmuntran.

Jag tänker på alla som i tysthet ser honom som idol och en riktig kämpe men som just nu ligger lågt.

 Men när tiden är lämplig och mogen för det ger sig till känna.

Tankarna går till hur miljoner ropade hell och föll in i vad nasipropagandan proklamerade och ledde till.

 Lyssna noga så hörs tonerna igen i vår värld även om det ännu bara är viskningar!



Som jag började smidet med vår och knoppar önskar jag det våras och lycka slår ut i era hjärtan. Kram!



Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards