Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Bengt - 19 april 2012 21:28

 


(Kunde tyvärr inte smida i går!)


 Mina krav:


Det är den 11 oktober 2011 och jag är på väg till Göteborg i morgon ska jag inställa mig till Göteborgs Tingsrätt. Tankarna går på hur jag ska bemöta Securitas krav. Med vad jag har att komma med och

De inlagor jag tillställt Tingsrätten är jag säker på att vinna målet.

Jag har även själv ställt krav på ersättning för mina besvär och inställelse i målet,

Där stod jag nu i Tingshuset i Göteborg för att bli inkallad till förhandling. Men jag kunde inte där finna målet på någon lista. Går till informationen och får beskedet att målet är inställt.

Securitas hade i sista stund förstått att de skulle förlora målet och tagit tillbaka sin stämning mot mig inte kunde nå mig med posten före jag redan var på väg till Göteborg.

Eftersom jag nu inställt mig enlig kallelsen till Tingsrätten så vem skulle då stå för mina kostnader.

Målet var inte avgjort med att Securitas hade tagit tillbaka sina krav utan jag lämnade in mina krav för resa fördyrade uppehåll och besvär med 3850:- kronor och det dubbla  om det skulle behövas ånyo inställelse till rätten

Efter ett tag får jag meddelande från tingsrätten att målet kommer att avgöras utan att det behöver göras någon ny inställelse.

I dag är det den 19 april 2012 och ännu inte blivit något domslut????? Alltså inga pengar ännu!



Kommer fler upplevelser och mer graverande av det Svenska rättsväsende uder den tid jag varit borta från smedjan men det blir inte denna veckan!



  Lyckan  kommer, lyckan går önskar att hos er lyckan består. Kram!



Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards