Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Bengt - 17 april 2012 21:12

 


Brev från kronofogden!



Så en dag kom ett brev från kronofogdemyndigheten. Vad kunde det vara, jag var säker på att jag inte hade någon skuld till någon. Alla fasta avgifter dras automatiskt på autogiro och inte köper jag något på avbetalning.

Jo det var krav på en massa parkeringsböter från parkeringsvaktbolag.  Min stulna bil hade stått olagligt parkerad. Om jag bestred fordran på böterna skulle det då överlämnas till tingsrätten.

Det var Securitas Sverige AB som hade lämnat in det till Kronofogden.

Klart som tusan bestred jag det då min bil var stulen under den tid den blivit felparkerad.

Det nöjde sig inte Securitas AB med utan saken lämnades in till Göteborgs Tingsrätt.

De krävde då 4200;- kr för böter samt 3329:- kr. för övriga kostnader = 7529:- kr.

Så kallades jag att inställa mig till Göteborgs Tingsrätt den12 oktober 2011! .


Forts. följer



  Så får jag önska att solen inom er skiner för fullt. Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards