Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Bengt - 18 april 2010 18:32

  


 

Så här ligger det till!


Sista smidet var onsdagen förra veckan. Sen har det bara varit strul.

På torsdagen satt jag barnvakt. Var den dagen ute för att söka upp någon liten

Vårblomma för att sätta in i smedjan. Gick runt i parken och skogen men fann ingen.

Men i en trädgård fanns odlade blommor som får bli min vårbild.


Precis när jag skulle köra in i garaget ringde mamma till lillan. Hon hade svalt

Glaskulor. Det var till att köra tillbaka de en och halv milen där de stod och väntade för att åka till barnsjukhuset och få bortplockat det som satt fast i halsen.


Sen kom nästa tragedi jag fick telefon från Hökås granne granne att det hörts konstiga ljud från Hökåsen och det var fullt med vatten inne på golven när de tittat in genom fönstret.


Ett rör har gått sönder och det har stått och pumpat ut vatten sen i julas.

Möbler och väggar har redan hunnit möglat m.m

Det är anledningen till att jag inte smidet något eller hälsat på era bloggar!

Så här ser det ut nu på Hökåsen och måste ner dit igen i morgon (måndag).

    

Vet inte när jag kommer tillbaka och jag har ju ingen dator på Hökåsen.

Försäkringen säger det blir ett omfattande arbete att få i ordning på det hela.

 

Hoppas att ni mår bra alla vänner och ni som hälsar på varmed jag önskar att ni är lyckliga, har hälsan och kärleken tills vi hörs och syns igen! Kram!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards