Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

DRULLPUTTAR!

Av Bengt - 23 februari 2010 18:04

  


 Ut efter en kort vägsträcka!



I söndags var jag ute och körde. Det var  tre kilometer den sträckan jag skulle.

På den korta biten var det inte mindre än tre bilar som kört djupt in i snödrivor.

Gator och vägar var glashala, men jag förstår så väl att många hamnar i snödrivorna.

Vid en vägkorsning kunde jag se bort åt den korsade vägen. Där såg jag en blåljusblinkande

polisbil, en buss och en personbil. Tydligen hade det skett en krock.

Vid en av rondellerna var det en bil som körde om mig. Strax efter den kört om snurrar den runt och stannar med kylaren rakt mot mig. Som tur var lyckades jag stanna innan en kollision var ett faktum.

Själv är jag en person som kör fort, men jag anpassar farten efter väglag och övriga trafikförhållanden. Men att göra det är det tydligen allt för många som inte begriper!

Innan denna vinter är slut undrar jag hur många gånger till jag kan smida om sådana här händelser?      

För smedjan är det ju bra att det blir något att smida men för övrigt är det väldigt tråkigt och skulle väl helst vilja att det inte kunde bli några sådana här smiden!


  


Har nu fått tvättat. Vad kul att det blivit bilder i kommentarerna!

Silver igen för skidflickorna. Både guld och brons för killarna. Nu hoppas jag på ett brons för hockeyflickorna som jag trots 1 - 9   tycker är väldigt duktiga.


Önskar er så en trivsam kväll, en skön natt och ett ljuvligt uppvaknande i morgon. KRAM!


 
 
skånepågen

skånepågen

23 februari 2010 19:01

För hög fart är en orsak naturligtvis och ovarsamhet en annan.
Ja visst har vi härliga sportsmän och kvinnor.

http://aake.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 februari 2010 19:16

Man skall hålla sig inne när det är så krisigt och farlit på vägarna, vägverket varnar varje dag och avåkningar och kracher sker flera gånger varje dag i och omkring Göteborg. Kan inte ens sätta mig på Berta och få rulla ner till torget när jag skall handla, nu är det bra skor med broddar som gäller, vidare utflykter får vänta tills SMHI ger klartecken :-)
Du har åter lyckats fånga vägens nycker på bild, en duktig fotograf ! Hoppas på medalj i kväll, vi har duktiga vintersportare i vårat lilla Sverige. Håller tummar och tår !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

23 februari 2010 20:09

Du är verkligen med där det händer Bengt ;)
Det är ju så här som sagt att man skall anpassa farten efter väglaget, men tyvärr så är det många som struntar i det och bara gasar på.

Kvällskram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

23 februari 2010 20:11

Man får anpassa farten efter väglaget och sedan se till att ha bra sulor på bilen. Många snålar då de köper däck och får sedan betala dyrt med avåkningar och skador.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 februari 2010 20:38

Det finns nog ingen som tycker sig vara dålig bilförare, det är alltid andra som klantar sig;-) Att klara sig undan olyckor innebär ofta att vara förutseende och uppmärksam. Telefonera och smsa under körning tror jag är skuld till mycket och borde inte vara tillåtet.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

23 februari 2010 21:50

Hej igen! Vet inte heller vad du menar med "Vad menas med att länka i torsdagsfoto"...? Är ett frågetecken just nu...

Kram igen

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

23 februari 2010 22:54

Roligt att du är i bloggarselen igen.

Ett ägg mellan foten och gaspedalen, var det.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 februari 2010 01:01

hej Smeden Ja du så folk kör för fort de verkar tro det går att köra som på sommaren Här är det lugnt man kommer inte fram med bilar alls knappt de stora tradarna tar sig fram ens men snöslungan gick idag som tur var Skönt du hann bromsa så du inte fick den token på dig. Vi hoppas på varmgradertill veckan verkade som det kunde bli det.
Kram och godnatt

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Alle

Alle

24 februari 2010 13:01

Tur att jag inte har körkort...jag skulle förmodligen hamna i en snödriva jag med...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

24 februari 2010 18:10

Hörru mr. Smed.
Kör inte för fort du, även om du är duktig bilförare så finns det tyvärr alt för många på vägarna som inte borde vara där.
ha en fin OS kväll
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards