Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

BILDT!! Jag hörde sånger från förr!

Av Bengt - 17 februari 2010 17:03

  

Bild från familjealbumet.



Ur och i etern i dag!


Tyvärr är svenska folket i allmänhet så ointresserade av politik och har föga kunskaper.

Lyssnar väl heller inte på det som ändock berör och betyder något för oss alla. Därför kan stor del av svenska folket gå på vad som helst. Om de verkligen lyssnade och tänkte tog reda på fakta o.s.v så skulle mycket kunnat vara annorlunda och sann demokrati råda. ( Ursäkta, men ta nu inte åt er för mycket av det, det låter nog värre än menat!)

 Men fortsättningen nedan är då i sanningen menat!


När jag i dag lyssnade på vår försvarsminister Bildt fick jag väldiga rysningar. Jag tycktes mig höra 1920 talets högerns ungdomsförbund, Lidman och senare Heckschers m. fl. vulgärutfall  och lögner mot allt vad vänster representerar.

Ni som hört och vet något om Högerns ungdomsförbund, Lidman och Heckscher och mins hur de lät och i dag lyssnat på Bildt vet säkert vad jag menar och må känna samma rysningar

såvida man nu inte hyllar den politik dessa nämnda står för! Detta får räcka om Bildts upprepande om röra, röra och röra vilket lät som ett eko från honom eller som hack i en gammal 78 vars skiva!


Det var omöjligt att i dag avhålla mig att smida något med vad vår försvarsminister hävde ur sig i riksdagen med rungande röst, så jag trodde kristallglasen skulle gå i kras i dag.


Nu får jag koppla från detta med trevligare lyssnanden, nämligen med vad som just nu förekommer i Kanade av spänning, glädje och ära.

Så detta får vara mitt enkla lilla smide i dag!


Denna lillelördag får jag önska er allt gott, glädje och harmoni. Kram!



 
 
Ingen bild

skånepågen

17 februari 2010 17:53

Jomen så är det ju, ränderna går aldrig ur. Nya Moderater, det nya arbetarpartiet, det nya, det nya.
Grunden de står på är den samma men möjligen någon annan framtoning som folk går på. De har sett till att många, allt för många har släppt solidaritetstanken. En skock individualister har det blivit. Jag får 1000 kr mer. Bravo, det måste vara framtidens parti, låter det som. Sen om grannen får sparken och inte har någon bra A kassa, det bryr sig inte Kalle om. Bara han får. Vart fan tog solidariteten vägen !

 
kurrelina

kurrelina

17 februari 2010 19:05

Ja du har fått dem men många som läser bloggen har det inte.
Beträffande folks politiska intresse kanske det är så att många inte vill diskutera detta, var och en har sin åsikt och jag tror många verkligen har en åsikt, även om dom inte alltid vill diskutera den med andra. Tyvärr verkar för många tro på det fina som sägs men som aldrig uppfylls..
ha en fin lillördag
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

17 februari 2010 19:39

Hörde inte herr Bildt men kan tänka mig klyschorna. Ack vad våra föregångare har kämpat för rättvisa och solidaritet och så kastas allt överbord för högervindarna. Bittert ris men i höst vänder det! Det blir mycket jobb innan ordningen och mer därtill har återställts.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

17 februari 2010 19:49

Umeå kommun styrs av de röda :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

17 februari 2010 22:11

Politik är tråkigt och det är nog få som orkar lyssna till politikernas dravel där få ord är sanna. Politik borde vara varudeklarerad och enbart få innehålla det som utlovas.
Men då hade nog det varit ganska tyst i leden, för det är få som kan hålla det de lovat.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

17 februari 2010 22:37

Tack för Dina trogna besök hos mig!
Dessa rejäla gubbar som sliter för brödet.
Missade Bildten, men blablaet ändå, samma tjafs som Maud och jänget, så man ryser , bara tanken på dessa människor, fuuuhuuuh.
Önskar Dig en god sömn och en bättre tur i tvättstugan nästa gång!
kram m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

18 februari 2010 08:36

Är inte så speciellt intresserad av politik måste jag nog säga. Nu för tiden flyter partierna ihop tyvärr. Bättre var det förr.
Ps: Bra att du sa till om landskapsbilden. Har fixat det nu.

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

18 februari 2010 12:12

Du är härlig du, men någon fotomodell är jag definitivt inte så något foto blir det med all säkerhet inte.
Jag är lite hattig med bloggandet, men så är jag.
ha en fin dag
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

18 februari 2010 17:42

Jag kan också sjunga sånger från för, Thore Skogman, LappLisa mfl. Politik sjunger jag bara för mig själv.
Ha en fin kväll i OS-soffan.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards