Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Bengt - 16 februari 2010 17:59

  


Utelåst!


I dag skulle jag tvätta. Hade gjort i ordning all tvätt. Packat ner det i min stora tvättsäck.

Gav mig i väg till tvättstugan.

För att komma in till tvättmaskinerna har vi en bricka så dörren går att öppna dit in.

Den fungerade inte så så där stod jag med tvätt, tvättpulver och sjöljmedel.

Det var således bara att traska hem med allt samman.

För att komma in i huset måste man också använda brickan. Men nej den fungerade inte till

dörren heller!

Hade inte tagit på mig ordentligt heller för det tog ju bara några minuter att gå till tvättstugan.

Där stod jag så och kallt var det. Väntade att någon skulle komma, men det dröjde. Väl hemma ringde jag felanmälan om det skedda. Fick beskedet at jag måste komma till kontoret för att få en ny bricka då den säkert hade blivit avmagniserad.

Alltså var jag tvungen att ge mig i väg till kontoret och då hade tvättstugetiden nästan gått ut.

Vilken kö sen då!  Det tog nästan två timmar på kontoret innan jag fick ny bricka.

Utan att fått åstadkomma något med tvätten eller annat så är jag nu väldigt trött ändå.

Detta har varit min dag som hade det bra med sig att jag fick något att smida!

Bilden är från i somras i Slottsskogen, Göteborg.


Trevlig OS-kväll med hopp om framgångar.


Ha en underbar kväll och så önskar jag er en god natt med ett uppvaknande i morgon bestående med en lycklig dag. Kram!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards