Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Bengt - 28 januari 2010 20:22

  


Företagsekonomi.


I nyheterna hör man ofta att det eller det storbolaget gått med så och så många miljoner i förlust. Samtidigt hör man att det har delats ut mer bonus och vinst på aktierna, höjda styrelsemedlemmarnas arvoden har betalats ut i dessa företag

Vilka är då som står för dessa förluster. Vilket kapital tas dessa förluster ifrån och vilka är det som betalar dem. Är det inte så tro att när det talas om att företaget säger att de gått med förlust så ligger det till så här. Företaget hade räknat med en vinst av så och så många miljoner men det blev bara så många och det är det som är förlusten.

Mitt mattematiska sinne kan inte få ihop det på annat sätt såvida det inte det är den vanlige arbetaren som på något vis får betala förlusten? 

Eller?

Det var vad jag kunde komma på att smida idag.

 Kanske dumt men det blev något i alla fall!


Nu har det mesta gått av denna vecka och önskar att den hittills varit toppen och lika bra fortsättning önskar jag er då. KRAM!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards