Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Bengt - 12 januari 2010 20:44


   


Dax att åka iväg!

 

Efter att ha packat i husvagnen köksutrustning, sängkläder, hängt in sommarkläder och

Utestolar och utebord. Tänt kylskåpet med gasol.  Så kopplar jag på vagnen efter bilen sen bar det iväg till Nynäshamn, varifrån färjan skulle utgå till staden Gdansk i Polen. En 21 timmars båtfärd.

I sista minuten kl. 17 körde jag över landgången in på bildäcket. Alla bilar som skulle med var redan ombord.

Tog mitt handbagage med rakgrejer och annat man behövde på båtresan och sökte upp min hytt.

”Som ni ser på fotot överst så tog jag ju genast kommandot över båten!”

Vid det laget var jag rejält hungrig aå det blev till att ta sig till restaurangen. Efter att ha intagit en wienersnitzel så var det dags att bekanta sig med båten.

Först var det att undersöka utedäcken. På ett av däcken fans det en mysig grillbar

        

Så en rundvandring på hela båten.  Kikade in i sprit och godisbutiken en klädesaffär fans också. Inne i parfymbutiken var det till att prova på de olika rakvatten varefter man doftade till tusen.  Det blev varken inköpt något rakvatten vilket jag har flera sorter hemma eller sprit, som man kan köpa billigare i Polen.

Trött i benen efter allt vandrande hit och dit var det skönt att gå och ta sig en kopp kaffe i den mindre restaurang och café som också fans varefter jag gick till hytten och satte mig och såg ut över havet med en vacker solnedgång.

Då båten är Polsk är det polsk personal som inte kan Svenska. Men i receptionen var det en tjej som studerat i Danmark varför hon kunde danska. Med henne blev det många samtal om ditt och datt då även jag behärskar och kan danska.

Efter dusch och rakning var det dags att bege sig till baren i aktern med dansbanan. Musiken var redan igång och fullt med dansanden på dansbanan. Lite för modern musik för min smak förstås.

Träffade en yngre pratsam dam som hade tagit sig några drinkar, själv kunde jag ju inte ta något då jag skulle köra bil dagen efter. Hon lovade att sända mig ett mail men ännu i dags dato har jag inte fått något från henne!




Forts. följer Klicka här!

 

 

Själv mår jar inte så bra-influensa men jag orkar ändå önska att ni har det riktigt bra, KRAM!

 

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards