Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Vart jag tog vägen!

Av Bengt - 5 januari 2010 17:45

      

 

 Så härligger det till!

  

Som sagt 19 juli var det sista livstecknet från mig och jag for till Polen. Det förväntades att jag snart skulle var tillbaka och berätta om Polenresan.  Det blev ingen stor resa runt i Polen däremot blev det längre vistelse där än som var tänkt. Trivdes så bra bland alla bekantskaper jag gjorde och hade trevligt med.


När jag så kom tillbaks till Sverige var det dags att åka till Hökåsen och ordna och ställa.

Det var det årliga tandläkarbesöket. Miste en kindtand i vänstra nederkäken som var lite rickig. Men det var längst in så det syns ändå inte när jag skrattar. Känns förstås lite konstigt med tungan där nu mer.

Måste hälsa på alla vänner jag har i Borås. Har varken TV eller dator på Hökåsen.

Sen blev det ett längre besök hos dotter Marlene med familj i Göteborg. En förlängning

på semestern. Bland annat så golfade vi i Slottsskogen vilket jag ovan visar ett par bilder på.

Så kommen till Stockholm hade jag ingen dator som fungerade. Tiden gick och jag kom ifrån helt med smedjan och bloggar. Det tog på något vis emot att syssla med datorn över huvud taget. Det blev varken mailat eller något annat med datorn.

Så en dag när jag skulle in på ”Blogga gratis” så fanns den inte. Hur som helst hittade jag så min smedja som fanns i något som hette  ”Bloggplatsen”. Men så fantastiskt svårt och krångligt det var med den. Det tog tid innan jag kom någorlunda underfund med den. Men den är ju bättre då det finns många fler möjligheter med den. Möjligheter jag ännu inte lyckats komma underfund med.

Efter mycket pyssel har min smedja fått det utseende den nu har för närvarande med klocka, översättning och väder där jag befinner mig.

Något jag inte kan finna ut är om och hur då man ska kunna sätta in bilder mitt uppe i texten.

Förminska dem så de också då går att förstora upp dem när man klickar på dem. Kanske någon kan hjälpa mig. Jag vill kunna göra som Skogsfrun i dal gör.

Kanske någon kan förklara för mig? Inte nästa gång men sen kommer när jag åker till Polen!

Men det gäller ju att få ihop hur jag ska kunna smida något sånär bra av det och minnas!

Faktum så känns det lättare att smida om gamla resor, tror det hände mer spännande saker förr!

 

Men nu har jag ju öppnat smedjan så jag hoppas allt ska bli bra med smidena och besöken hos er mina vänner!

 

VARNING: Nästa smide innehåller otäck bild!


Så här till slut en önskan en trevlig trettonafton, trettondag och att ni nu mår riktigt bra, är lyckliga, så hörs/ses vi snart igen. KRAM!


 
 
Dottern

Dottern

5 januari 2010 19:05

Dina bilder blir visst större när man klickar på dom, därmed måste du vara lite föriktig när du lägger upp dem, de visas i orginalstorlek... är de små så blir de små, är de jättestora blir de jättestora. Kramen till dej

http://www.blogger.com/profile/0559689783094371809

 
Corina

Corina

5 januari 2010 19:28

Jodå nytt är det....har bytt ut smyckena på deras sidor :) Men du torde väl knappast vilja skaffa örhängen eller ? Och jag vet inte när du besökte min hemsida senast men minnessidorna om Wanilla är ganska nya också eftersom hon fick sluta livsvandringen den 30 oktober 2009.Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Birgitta

Birgitta

5 januari 2010 19:47

Då vet vi! Det är bra att veta :)
Kul att du är tillbaka hos oss igen!

Kram

http://birgittas.bloggplatsen.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

5 januari 2010 20:10

Jahaa! Det var ju många orsaker till din bortavaro, skit samma nu är du här och trevligt har du haft. Fina banor där i Slottskogen. Har du läst mitt inlägg om Masthugget? Där bodde jag några lyckliga år på 60-talet alldeles invid Slottskogen högst opp på berget.
Du undrar hur man får text mellan bilderna. Gör så här:
Skriv först något ord, sätt markören ovanför och pula in bilden där sedan kan du skriva din text inunder bilden.
Ruth hade en liten instruktion i samband med den nya sajten kanske finns den kvar, kolla.

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Fillifjonkan

Fillifjonkan

5 januari 2010 20:25

Hej Smeden jaha så det var på den vägen det var. Man undrade ju lite när det gick så lång tid., Men jag tänkte att han dyker nog upp rätt som och det gjorde du ju., Ha nu en skön trettonhelg med dig. Kram tillbaka

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

5 januari 2010 20:32

Smeden svarar Skogsfrun.
Jo jag har läst mest tittat på ditt Göteborgsboende. Hade för mig jag kommenterat där men ser nu att jag inte gjort det. Men Marlen bor nästan ända intill Slottsskogen.
Men jag vill först göra bilderna små och sen låta dem uppförstoras vid klick. Ny kram till dig!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

5 januari 2010 21:27

Fina bilder från Slottskogens härliga bana, spelar du golf ?? förresten vad har du inte gjort i dina dagar ?? :-)
Tycker det är fint när bilderna är stora direkt, då missar man ingen bild heller. Har du märkt att man inte betalar för bilderna nu mera sedan vi fick reklam på bloggen ? Är så glad att du är tillbaka och att du har haft en datorfri och fin sommar, det var du väl förunnat. Men skulle önskat att det kom en vink om varför du så plötslig försvant, man blev riktigt orolig för Smeden's ve och väl....

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

5 januari 2010 21:37

Välj en bild i bildarkivet, markera bilden i lilla rutan intill, gå till infoga ovanför bilderna, där kan du välja normalstorlek eller miniatyr, klicka på infoga bilder. Bilden blir klickbar i inlägget och då större. Lycka till!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Alle

Alle

5 januari 2010 22:32

Ja du det är trevligt i slottskogen...synd att jag inte fick va me och golfa...jag bor ju rätt så nära...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

5 januari 2010 23:31

Hej vännen min!

Du ska veta att jag är glad för att du är åter i vår värld! Du har varit saknad & oroliga till tusen har vi många allt varit. Det händer ju så mkt oförklarligt numera... Så vi är många som numera är lättade när du är åter ibland oss.

Vill med mina få rader till kvällen i alla fall önska dig en god fortsättning på det nya året & tack för det gågna årets vännskap.
Nu är det ett nytt år & mkt kanske vi med tiden kommer hinna att smida.
Kram på dig vännen min

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

5 januari 2010 23:40

Kära hjärtandes då!!! Kommer jag att skjunka på listan?? Tror du jag överlever det??? Jäklar också att Medresenärskan dog. Åh ja, jag har tagit större bedrövelser så det här ska jag nog genomgå.
Återkommer !!!
Ha det !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Smeden

Smeden

6 januari 2010 11:38

Trösta dig Skomakar Lisa du hamnade i alla fall jämte Skogsfrun och det är väl intedåligt det!
Kram!
Här vill jag passa på och tacksa för alla de underbara välkomst-kommentare jag fått. Som den kännsliga person jag är , är det inte utan en tår fallt på min kind!
Kramar till tusen till er!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

6 januari 2010 12:17

Instämmer helt med "Bettans" kommentar.
Beträffande bilder så kan du lägga in en större bild men dra ihop den så den blir mindre på sidan, när man sen klickar på den blir det normal storlek....
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

6 januari 2010 12:22

Jag bor inte intill slottskogen...men nära ändå...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Flanören...

Flanören...

6 januari 2010 14:39

Hupp, sommarbilder.
Känns avlägset i snön.
Skulle tro att du har c:a 30 cm. snö i Dannike.

Hur bar du dig åt för att få in väfret?

Skulle vara bra att det kom upp varje gång någon tittar in, så kanske det blir lite mindre vädersnack i bloggen.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

11 januari 2010 23:48

Det är inte alltid man har tid och lust att blogga och då tar men en paus. Trevligt att du är tillbaka igen.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards