Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Ledsen!

Av Bengt - 3 april 2009 22:18

 
 

Har jag mist en vän?

 

 Hade en sen tidig början en trevlig bloggvän. Tror att den har försvunnit..

Under 17 dagar besökte jag henne varje dag jag var ute på bloggarna.

Under de 17 dagarna fick jag inget livstecken från henne så jag bestämde

mig för att inte göra några kommentarer hos henne förrän hon hörde av sig

i smedjan.

Jag kan inte komma på att jag gjort några kommentarer hos henne som gjort

att hon inte vill hälsa på mig mer.

Men jag saknade henne och till sist efter ytterligare 24 dagar måste jag ändå höra av mig hos henne.

Med sårat sinne gjorde jag denna kommentar:  ”Vill bara tala om att jag fortfarande har en smedja! Men är den för tråkig så kan jag inte bättre! Men nu får jag skynda vidare till de som är trogna besökare! Ha det bra!”  .( Var kanske en dum kommentar. Vad tycker ni?)

Fick följande svar i smedjan: ”Tur att du har trogna besökare då …”

Nu är min frågor:.

Ska jag besöka henne igen med vänliga ord m.m .och hoppas på att hon fortfarande finns kvar bland mina bloggvänner?

Ska jag bara konstatera att hon inte är intresserad av min smedja och jag har mist en bloggvän?

Om svaret är ja på andra frågan ska jag tala om för henne om vad jag här har smidet?

  

Förlåt att jag avslutar veckan med ett smide med denna för mig tråkighet! Men det kändes bara att jag måste få ut det ut tankarna!

 

Nu får jag skaka av mig detta inför helgen och önska att det för er blig en underbar helg. Kram!

 
 
S

S

3 april 2009 22:46

Hej.... Är glad att jag hittat till din blogg. Den verkar vara full med underfundig och trevlig läsning.
Jag tror att din bloggvän kanske av olika personliga anledningar som inte har med dig att göra gjort att hon inte hört av sig på länge... Och din kommentar lägger lite skuld på hennes axlar, så skulle iallafall jag uppfatta den. Så jag tycker att det vore väldigt fint av dig att höra av dig igen till henne med lite "vänliga ord" som du själv beskriver.
Hoppas du inte mår allt för dåligt av denna händelse då det så lätt blir missförstånd på nätet...
Hoppas du får en skön helg!
Kram! S

http://maskrosflickan.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

3 april 2009 22:56

Hm...konstigt svar du fick tycker jag i alla fall.
Här är jag i alla fall :) Har som vanligt haft fullt upp idag.Barnen lediga från skolan.Varit och handlat och besökt en cansersjuk vän också.Och morgondagen ser inte mindre uppbokad ut....:) Trevlig helg önskar jag dig. Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Marianne

Marianne

4 april 2009 00:21

Det är lätt att bli missförstådd på bloggen då man oftast enbart lämnar ett par rader som kommentar till ett inlägg. Ibland har man inte tid att besöka alla sina bloggvänner och då är det lätt att man missar samma person ett par gånger.
Jag hoppas du får en varm och solig helg.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
kurrelina

kurrelina

4 april 2009 09:01

Har också en bloggvän som helt slutat kommentera min blogg....undrar om det är samma och jag vet inte heller varför det hänt....känns lite konstigt.
Men du finns kvar och jag önskar dig en fin och solig helg.
kramizzzar i massor

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

4 april 2009 11:03

Känns svårt att tackla detta, men kanske du gör ett försök till med vänliga ord denna gång. Går inte detta heller så tycker jag nog du låter den personen vara. Vi är många här som gillar dig :)

Ha det bäst!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

4 april 2009 11:43

Mister du en står det tusenden åter;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jaha

4 april 2009 14:44

Du kanske blev för närgången mot henne med! Är ju inte första gången.

 
Alle

Alle

5 april 2009 00:22

Det beror nog inte på dig...man bloggar när man har tid ...ork...och lust helt enkelt...
Alla sitter ju inte klistrade vid datan alla dagar i veckan...jag blir glad om någon hälsar på nån gång...och jag förväntar mig inte att alla ska ha tid till det alla dagar på året.
Ha en skön söndag.

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

5 april 2009 22:54

Ledsamt att förlora en vän, men är det en vän som gör så här ? inte i mina öron och ögon. Jag är inte så trogen att besöka bloggar nu så länge jag är i stugan, men väl hemma tar jag igen det förlorade. Tänk inte på din förlorade vän, det står så många igen.
Kram på dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 april 2009 12:55

Smeden tråkigt höra att du är ledsen men man får inte ta för hårt på "bloggvänner"har jag kommit fram till vad gäller hos mig Man har en viss kärna sen en del mer flyktiga som kommer och går märker man. Det kan komma så mycket emellan för andra med saker som inträffar och så där så kommenteras det inte så kan man ju bara låta det vara. Kanske hade hon för många att kommentera hos så att säga:Kanske räcker inte tiden till.Men man kan ju lämna artiga svar för det tycker man vi är väl vuxna! kram

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
jaha jaa

jaha jaa

7 april 2009 01:55

Lämnar avtryck

http://metrobloggen.se/jahajaa

 
Jenn

Jenn

7 april 2009 11:30

Sånn er det nok i bloggens verden Bengt,noen kommer og går..andre står trofast til the bitter end:O)
Tiden rekker ikke alltid tid for mange,og noen går lei av å skrive.Sånn er det bare,tror neppe det er noe du har sagt eller gjort.
Kanskje hun kommer tilbake når blogging blir mer lystbetont igjen.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards