Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Bengt - 12 mars 2009 23:18

 
  

Vinter och vår!

 

Det talas så mycket om vår söderut, tranor och växter.

Sen i höstas har det bara varit ruggigt, regn slask och temperatur mellan minus

två, tre men mest två till fyra plus här i Stockholm. Men nu först denna sista vecka i mars månad har vi haft och har vinter.

Trots det kan även jag nu tala om ett vårtecken.

Då jag dagligen läger ut mat till fåglarna så kom fyra koltrastar i går

och tog för sig av maten.

Koltrastar kommer väl inte förrän det lider mot vår?

Hip, hip hurra för de underbara koltrastarna som då snart ska sjunga så vackert!

 

P.S Corina jag kan inte kommentera i din nya blogg! Förklara hur det ska gå till! D.S

 

Önskar att de sista dagarna på denna vecka blir underbara för er. KRAM!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards