Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Man blir lessen!

Av Bengt - 11 mars 2009 21:50

 Hade tänkt att smida något roligt och upplyftande,

I går var det för mycket värktabletter. Somnade ifrån datorn när jag tänkt smida lite.

 

I söndags tog jag även bild på hur långt Rhodrodendronknopparna kommit. Så kom måndagen.

Vaknade till vinterns mest snörikaste dag här hos mig!

Det var det roligaste jag kunde komma med då nedan  är det enda som man kan tänka på just nu!

I dag har det hänt igen. Denna gång i Tyskland. Hur många gånger har det nu hänt?

När händer det i Sverige tro? Jag kan inte finna något att smida i denna sak. Det är för hemskt.

En 17 åring släcker en massa skolungdomars liv och sitt eget. Tragedi för honom och hans föräldrar likväl och inte minst för offrena och offrens anhöriga med flera.

Det enda jag vill här säga. Pojken skulle ha för en tid sen gråtit hos sim mor och ställt frågan:

”Varför får jag inga kamrater och vänner?”

  

Halva veckan har gått hoppas den varit bra och önskar trotts tråkiga tankar den blir för er fortsatt underbar. Kram!

 
 
Marianne

Marianne

11 mars 2009 22:00

Det är inte lätt att vara människa i vår hårda värld. En ensam yngling släcker flera liv innan har tar sitt eget liv. Tragiskt för alla som är drabbade och tyvärr är detta varken första eller sista gången något sådant inträffar.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Alle

Alle

11 mars 2009 22:22

Det är tragiskt...att en 17 åring kan bli så "lost"...man kan ju undra vad han har sina föräldrar...tragiskt...bara så tragiskt...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

11 mars 2009 22:25

Snön är bara tillfällig, det blir varmare igen redan på fredag och hit kom mängder med gäss nu i kväll. Fullmånen står förvånat rund och betraktar all:) Skogsfrun står på trappen och lyssnar.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 mars 2009 23:22

Det är så mycket tråkigt och hemskt och det går fullständigt överstyr. Blundar för allt mår illa. I morgon fm. åker vi till Värmland. Kommer att skriva lite då och då och lägga in bilder, ett och annat besök här kanske jag lyckas få till. Hoppas snart du blir frisk i din nacke, det är för jobbigt. Ta det försiktigt så det får läkas ut.
Kram och God Natt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alle

11 mars 2009 23:39

Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge...
Skämt och sidor...ha vart drabbad av migrän ett par dagar och inte vart i form så att säga...därför inget nytt hos mig...
Är det bättre med nacken ? kramisar

 
Birgitta

Birgitta

12 mars 2009 07:05

Ja vad ska man säga om all tragik som finns i världen. Vad far i huvudet på dessa människor som besinningslöst släcker liv efter liv...

Sköt om dig! Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

12 mars 2009 12:28

Ja inte är det lätt att säga något vettigt, det är så hemskt att man både vilöl gråta och bara blunda :( Vilken värld är det vi lever i ?
Kram !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Kurrelina

Kurrelina

12 mars 2009 16:44

instämmer med det du skrev om ensamheten för de ungdomar som gör sådana hemska saker, utanförskapet kan verkligen ställa till det.
Prästdokumentären gick på ettan men...Sändningstider: Fräls oss ifrån ondo
SVT1 Måndag 9 mar 2009 kl 22.00
SVT1 Onsdag 11 mar 2009 kl 14.15
Av rättighetsskäl visas filmen inte i SVT Play
Artikel kommer på mailen...
Kramenmjamen på dig..

http://kurrelina.bloggagratisl.se

 
Flanören...

Flanören...

12 mars 2009 18:50

Hej
Vi känner nog inte till varandra, annat än från Skogsfruns hemsida.
Men jag fick en utmaning och har tagit upp den.
Gå till min blogg så ser du vad det handlar om.
Vi bor ju inte så långt från varandra, över skogen.
Hoppas du tycker det är kul.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

12 mars 2009 20:05

Hej Smeden Ja så tråkigt för din fina rhodondendronbuske.Men de är ganska tåliga Men snö vill vi inte ha mer nu ju.Det som hänt i Tyskland är så hemskt arma föräldrar till pojken och till de som är döda Finns liksom inga ord som täcke sådana händelser..Hoppas din nacke återhämtat sig något nu kramis

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards