Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Jag blev ju utmanad!

Av Bengt - 11 februari 2009 21:01




 Då försöker jag!


Utmaningen av Ruth får bygga på allt otäckt som händer bakom stängda dörrar!


 

Hon stod på knä mellan benen på honom. Blåslagen med blodet rinnande från underlivet.

Han skrek och svor högröd i ansiktet av vrede:

-Ska det vara så svårt att förstå att här ska förbanne mig inte bli några snoriga ungar.

Ingen kommer att märka att  du blivit på smällen det ska jag nog se till.

Riiiing, riiing riiing riiiing riiiiing. Att telefonen  plötsligt skulle ringa brydde han sig inte om, utan skrek:

-Det är väl din förbannade hora till syster  som ska komma med sina anklagelser om mig igen!

Det ringde på dörren och han sprang till dörren utan satt öppna.

Vem fan är det och vad vill ni skrek han ursinnigt.

-Det är bara jag, grannen som undrar hur det är med din fru och om hon behöver hjälp?

-Du satkärring lägg dig inte i, sköt du ditt! Skrek han tillbaka. Hon behöver inte din hjälp och hon är inte intresserad av någon hjälp alls Inte nu , nej inte sen heller och försvinn nu!

Efter det dröjde det inte lång tid förrän polisen tog sig in tillsammans med ambulanspersonal.

Grannen som ringt på dörren var den samme som ringt på telefonen då hon hade som så många gånger för hört gråt och skrik genlom väggen.

Denna gången då det var värre än vanligt hade hon även ringt polisen.

Nu sitter mannen bakom lås och bom, det blev skilsmässa och nu är HON lyckligt gift med en snäll och förstående man. En barnkär man som visar ömhet och är henne till hjälp i allt.


  

Det finns väl inte många kvar att utmana att göra en berättelse på de sju stolparna.. Men dessa tre har vist inte blivit utmanade så då gör jag det.


   Birgitta, Alle och Kurrelina!
    Här är stolparna:

    1   hon stod på knä och ….

    2   att det skall vara så svårt att

    3  Ingen kommer att märka att

   4    att telefonen plötsligt skulle ringa

    5    det ringde på dörren  

   6    Nej, hon var inte intresserad av  

   7    Nej, inte sen heller


    

Min önskan blir så i dag att ni är lika lyckliga och har det så bra som hon är i dag i min lilla berättelse. Kram!




 
 
Corina

Corina

11 februari 2009 22:02

Ruggig berättelse som olyckligtvis hör till mångas vardag. Inget man vill uppleva och inte att någon annan ska behöva uppleva heller för den delen !
Kram !

http://wanilla.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

11 februari 2009 22:05

Slutet gott allting got. Det var allt en rälig historia men tyvärr alltför vanlig i verkliga livet;) Bra skrivet!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

11 februari 2009 22:52

Tack för rara ord min vän...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

11 februari 2009 22:55

Det var mig en ruskig och bra historia, viste att du skulle få till det med högsta betyg, väldigt bra skrivet tack Smeden för denna rysliga historia hehe !
Kramis

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

12 februari 2009 08:57

Vilken hemsk berättelse...!
Men duktig på att skriva är du minsann!
Tyvärr är jag inge bra på att författa så jag står över utmaningen.
Ha en trevlig dag!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

12 februari 2009 10:58

Tja jag är ju lite konstig kanske...men efter läkarbesök och 7st andra ärenden och arbetet på kvällen och min jäkla värk överallt blev jag bara så trött när jag slog på datan...så det blev ett mkt kort inlägg igår....är jag förlåten...blir ett längre i kväll...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

12 februari 2009 15:53

Här kommer min utmaning av de sju meningarna.

Hon stod på knä och skurade golvet, suckade lite och tänkte att det skall vara så svårt att få bort fläckarna helt, men det troliga är att ingen kommer att märka att dom finns där.
Hon kände på sig att telefonen plöstligt skulle ringa, men istället hörde hon att det ringde på dörren, hon var så stel i benen när hon skulle kliva upp och öppna så det tog en ganska lång tid.

Där stog en försäljare som frågade om hon ville köpa tavlor som han målat själv.
Nej, hon var inte intresserad av att köpa några tavlor.
Han frågade om han fick komma till baka och hon svarade:
Nej,inte sen heller, jag gör mina tavlor själv.

Ha en fin dag.
kramenmjamen på dig




http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

12 februari 2009 17:40

Du skriver fantastiskt bra men jag ryser när jag läser det. Medresenärska har så svårt för våldsam läsning men tyvärr så är ju livet sånt ibland för vissa stackare ...
Det slutade gott tack och lov .... men kan undra hur hennes själ mår, trots allt !!!
Ha det gott och tack för läsningen !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

12 februari 2009 21:01

ingen mysig berättelse, men lyckligt slut ändå. Man ska lägga sej i.

http://hannelesparadis.blogsot.com

 
Marianne

Marianne

12 februari 2009 23:08

Vilken hemsk berättelse, men tyvärr så skildrar den vardagen för en del.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

15 februari 2009 20:23

Se där jaa-aa!
Du lyckades sätta ihop en verkligen trovärdig historia.....Mycket bra skrivet, måste jag säga.
Lyckans smed,,,,,
Tack för hälsningar och ha det bra!

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards