Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Bengt - 10 februari 2009 22:08


  

Det Brinner!

   

I natt låg jag och försökte sätta mig in i hur det skulle vara om detta hände en sommar på Hökåsen. 

Hela skogen utanför Borås flera mil ända ner till Halland och Småland blixt snabbt stod i brand..Det hade inte kommit en droppe regn på länge och temperaturen ligger på 47 grader. Branden kom så fort till Hökåsen att det var bara att kasta sig i bilen och försöka komma i säkerhet.

 Ut efter vägen mot Borås stod utbrända bilar med innebrända familjer. Brännskadad kommen till Borås lasarett som var överfullt med svårt skadade gamla och barn. Med vetskap om min dotter, och barnbarn som var i skogen inte kunnat räddas. Grannar som inte hunnit ta sig från elden.

Tänker så på alla djur vilda såväl som tama katter, hundar m.m och boskapsdjur som kor och grisar  m.m som elden utrotat.

Detta var tankar som var fruktansvärda och som just nu i verkligheten händer i Australien.

 

Dessa tankar får i dag bli mitt lilla smide.

  

Här i det snöiga, kalla Sverige riskfritt från sådan varme onskar jag att ni har det skönt och mår bra. Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards