Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Kameraförlust!

Av Bengt - 9 februari 2009 21:50

   

Ingen kamera mer!

Vilket jag hoppas inte ska vara allt för länge innan jag har en igen!

 

I går tog jag bilder på hur Rhodrodendronknoppar Sen skulle jag ta på stora syrenknoppar, för att visa hur långt växtligheten kommit här den 8 febr. Men det gick inte att plåta syrenknopparna för då var min kamera sönder.

Jo fotografera gick men man kunde inte se vad an fotograferade. Hade tänkt att ta en bild i dagsljus på slalombacken också.

Visar den bild jag hann att ta!


Nu jagar jag en begagnad billig kamera för just nu tycker jag mig inte ha råd med en ny!

 

Hade tänkt att smida något annat men nu är tankarna fast med det här att jag inte har min kamera mer.

 

Så det blev ju inget intressant smide för er i dag!

   

Ny vecka med ny önskan om att det blir en underbar vecka för er. Kram!

 
 
Alle

Alle

9 februari 2009 22:40

Så tråkigt med din kamera...
Jag behöver också en helt ny...
Vackert foto...får vi se ett när den blommar också ?
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

10 februari 2009 00:37

Det är inte så mkt man behöver förstå sig på i detta fallet...det är bara vanliga ge bort kort jag har gjort...kram
Och man kan ju inte gilla allt man ser...

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

10 februari 2009 07:17

Aj, aj...tråkigt att din kamera gick sönder!
Fint bild fick du här i alla fall.
Kramen

http://birgittas.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

10 februari 2009 08:22

Vilken jätte rododendron och jag sägen som Alle, får vi se den när den blommar också...det hoppas jag.

Du har inte kamera i mobilen förstår jag för då kan du ta jätte bra kort, nästan alla mina foton nu för tiden tar jag med mobilen.

Lycka till med letandet
KRAMENMJAMEN på dig

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

10 februari 2009 08:54

Det vet du väl Smen att en kamera hör till förgängliga saker men Smen själver är vid liv och det är väl det som betyder något. Vi får använda fantasin och genom den se det du skriver om och det går nog bra ska du se ....
Ja, ville bara tala om att DU är värdefull och inte går sönder för några stackars syrenknoppar.
Ha det gott !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 februari 2009 09:39

Vilken jäkla otur med din kamera, hoppas du snart hittar en ny, man har lixom blivit beroende av denna lilla apparaten. Ha en fin dag !
Kramen

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

10 februari 2009 10:30

Den 4/2 bloggade jag om min nya kamera; Pentax Optio M50 internetfynd a“ 1 208 kr.
Har köpt den via nätet på faktura.Kan rekommenderas:)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

10 februari 2009 16:28

Så tråkigt att din kamera gick sönder. Jag är också på gång att köpa mig en ny kamera, men det kommer alltid något i vägen som är viktigare att handla.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Marlene

Marlene

10 februari 2009 19:42

Vad har hänt med kameran?

http://blogg.marlenes.nu

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 februari 2009 20:23

Hej Smeden men så tråkigt att din kamera lagt av. Din rhodondendron är ialla fall knoppig och fin. Dröjer inte så länge tills den visar sin prakt. Hoppas du får tag i någon kamera till rätt pris. Håller tummarna.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards