Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Något från Ruth!

Av Bengt - 6 februari 2009 22:21




Nämnde om snön i går, uch som jag befarade så töar den i dag!


 

Så mitt smide den veckas sista smidesdag!


 

Ett citat ur Ruths blogg den 4:de febr.:

”Du har väll inte redan glömt hur fågeldunen plockas ? skriv på namnlista och protestera klicka på bannern, sätt den även på din sida.”


 Så klart jag gör vad hon då har skrivet! Men jag gör det inte med glädje i sinnet. Det för att det dyker upp alla otäcka tankar och syner om allahanda djurplågeri.Klubbande av sälar, valfångst. Utrotande av djurarter, fårklippning, Hundarna från spanien.

Lämnade sommarkattor, vidriga djurtransporter, inskränkningar av de vilda djurens livsrum.

Ja så här skulle jag kunna upprepa en lång lista.

 Vad mycket bättre jorden skulle må om inte evolutionen  kommit så långt att homo saphena uppstått! Men vad kan lilla jag göra åt detta mer än följa Ruths uppmaning och hoppas fler gör det!Om det inte går att klicka på min banner så får ni gå till Ruths och klicka där!

   

Trots mitt illa sinne att tänka på  mitt smide avslutar jag som vanlig med en önskan.

Önskan att ni nu får en underbar helg! Kram!


 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

6 februari 2009 23:05

Hej Smén ... Jaa du, du räknar upp en hel massa hemskheter och kunnat skriva listan längre ... Visst är det bedrövligt att vi är på jorden för att förstöra den. Människan är inte alls duktig på att vårda och ta hand om något så vackert som vi fått låna av våra barn.
Ha en bra helg trots allt !!!
//Medresenärskan

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 februari 2009 00:20

Tack smeden för att du tog med dig min bannar. Oftast så kommer det protestlister som man skall skriva på om olika typer av djurmisshandel och annat, jag skriver på alla, hjälper det så har jag gjort en god gärning och hoppas på att ett under skall ske.
Sov sött min vän !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

7 februari 2009 00:59

Hoppas att du får en skön helg med...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

7 februari 2009 12:46

Javisst er det mye dyremisshandel,det er til å gråte av..men mest blir jeg forbannet,unskyld utrykket..
Har aldri forstått sånne mennesker,de kan hverken ha et hjerte eller et normalt hode..skulle ha blåst de av jordens overflate om det hadde gått an.
Has en fin lørdag Bengt.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Marianne

Marianne

7 februari 2009 22:25

Människan är otrolig grym. Ibland så blir alla grymheter för mycket för att man ska orka stå ut med dem. När det gäller dunet så undrar man hur någon ens kan komma på tanken att plocka av den från en levande fågel.
Jag skriver på alla listor då det gäller djurplågeri.
Ha en skön helg. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

8 februari 2009 06:52

Ja om inte mänskan fanns vore jorden ett paradis;) men nu är det som det är och vi måste göra vad vi kan för att värna om djuren. Aldrig tveka att anmäla missförhållanden t.ex
även om det råkar vara närmaste grannen, man kan alltid vara anonym.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

9 februari 2009 12:50

Inget måndags smide ??
Tittar in senare då...kram

http://ww

 
Filifjonkan  på måndagen

Filifjonkan på måndagen

9 februari 2009 14:25

Hej Smed! Ja det är hemskt hur djur får fara illa på grund av oss människor fy farao rent ut sagt, Dun köper jag aldrig har inte gjort förut heller, Inte päls alls och den som är dum mot katter så jag ser den tror jag att jag slår faktiskt likaså om de är dumma mot hundar. Fattar inte hur de är skapta som gör sådant.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 februari 2009 19:58

Efter som Smeden har så en bra fantasi så har jag på min blogg en utmaning till dig, hoppas du tackar JA, låt fantasien flöda !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards