Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Oj redan måndag!

Av Bengt - 2 februari 2009 20:57


Jag har varit på turne å kommit litt på sned-------------!

 

Så det så! Och det är inte lätt att smida när man inte kommer åt någon smedja.


Nu har jag provat att ta bilder på bilder från diabilder. Tog på ett från Hökåsen

Och ett när jag rider på stranden i Agadir/Marocko. Så som ovan blev resultater.

Inte så bra men ska pröva igen och se om det kan bli bättre. Kan det bli bra så har jag mycket bilder att visa. Ska prova när det är helt mörkt och utan blixt.


Vad det gäller att gör bildspel så kan jag inte sätta till musik eftersom jag inte har musik i Wav .


Har försökt att få in bildspel i smedjan men det går tydligen inte. Så har jag ingen mailadress kan jag inte visa någon!


Vad det gäller att smida om mina simhopp är det inte mycket att smida om då jag aldrig kommit på pallen varken lokalt eller i större sammanhang! Jag var en sån där medelmåtta  som drömde om att bli som Jonny Waismuller ända tills en olycka hände.


 

( Ha det gott Lolla, trevlig resa!)


 

Så var smidet klart för i dag!


  

Hoppas ni haft en riktigt trevlig helg och så önskar jag den nya veckan också så får förbli för er. Kram!



 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

2 februari 2009 21:21

Huset blev lite drömskt suddigt och du ser ut som Evert Taube (bortsett från att hatten saknas) Gick ridturen bra?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

2 februari 2009 23:14

Bilde nr 2 ble ganske så bra til å være fotografert av et diabilde.
Svømmekonkuranser hatet jeg,merkelig egentlig for jeg elsker å være i vatten..det gjør jeg den dag i dag:)) Kom heller aldri på pallen-hehe.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Filifjonkan tittar in

Filifjonkan tittar in

2 februari 2009 23:58

Hej Smeden Jaha du laborerar med bilderna. Ang bildspelen kollade du inte du i ditt Powerpoint det finns vissa där som du kan använda jag förklarade hur du skulle kolla Annars sök på nätet efter .wav det finns en del att ladda hem om du letar lite Godnatt sov gott

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

3 februari 2009 01:24

Roligt att det fungerar med att även få med från diabilder. Huset ser ut att ligga lite trolsk dimma.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Medresenärska

Medresenärska

3 februari 2009 07:50

I en blogg behöver inte bilderna vara av bästa kvalité för att stärka det man skriver om. Nää, man tager vad man haver och sen får bloggvännerna ha sina små fantasiknölar igång. Det dör de inte av.
Jag fantiserar att det var dimma vid huset när du kom dit. Förmodligen sitter du på hästen en fuktigt dimmig sommarmorgon då luften är lite fuktigt klibbig. Har jag rätt??? Med andra ord .... fina bilder som jag tolkar på mitt sätt istället för att säga att de är lite färgfattiga. Bra jobbat smeden !!!
Ha det gott!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

3 februari 2009 08:13

Ja, du ser ut som Evert Taube när han rider ut på Pampas;)Lite mer tester så kanske du får till bilderna.
Ha en fin dag!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

3 februari 2009 08:54

Hörru mr. vad har du i vänster hand på bilden där du rider?? Inte en piska hoppas jag...*L*

Nä jag var till Uppsala, det är närmast dit...

Kramenmjamen på dig
Nette

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 februari 2009 10:43

Hej Smeden. Nu så rullar dagens blogg med 1.100 i hastighet så nu hinner du läsa. kram på dig

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

3 februari 2009 15:56

Nämen titta du är ju här igen...
Jag tyckte fotona va bra jag...det behöver ju inte alltid vara så perfekt jämt...för att få fram känslan i det man vill förmedla...!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

3 februari 2009 19:03

Inte så tokiga bilder när du har kopierat från dia. Hökåsen är lite skakigt, men det kanske spökar där, då kan det bli så.
En stilig ryttare på hästen, saknar hatten :(
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

3 februari 2009 19:13

Simhoppning trevligt, men även om du inte kom på pallen kan man alltid smida om det ändå.
ha det gott

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

6 februari 2009 08:27

Det är första gången jag lämnar ett spår hos dig, har läst lite då och då, det var trevligt här inne. Men jag måste få fråga, har huset på bilden varit med i någon tidning? För många år sedan när jag var yngre gick jag en konstkurs i akrylmålning och då målade jag av ett hus från en bild klippt ur en tidning och det såg precis ut som ditt hus. Kan det vara det eller så är väl alla hus i vårt avlånga land lika. Ha det bra.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards