Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Bengt - 9 januari 2009 21:55

   
  

Vad blir det av smidesjärnet i dag tro?


Blev inget smide i går då jag inte kom hem till datorn!

 

Vimse var tiden i måndagens smide.  Vimse är väl likaså vädret.

Det talas så mycket om växthuseffekten. Man ser bilder på hur isen smälte vid nordpolen.

Nu kan fartygen segla genom Berings sund året om.

Men på Europiska kontinenten fryser folk ihjäl. Bara i polen har tio människor hittills

avlidit på grund av att det är ovanligt kallt. Därtill  snökaos ända ner till Medelhavet.

Så både tid och klimat är vist ur led!

 

I måndags gick jag till torget för att lyssna på musikorkestern som spelade där. Men det var så kallt att jag inte kunde höra något. Tonerna hade frusit till is! I dag var jag på torget igen och det var sex grader varm och solsken och vilken fin musik jag då hörde där, men i dag var där ingen orkester att se på!

 

OJ, oj är smeden nu fullständigt heltokig?  Kanske bättre på måndag?

  

  Tokigare är han i alla fall inte utan han kan önska er en helg i glädje och lycka! Kram!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards