Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Mellanöster!

Av Bengt - 7 januari 2009 19:55




I går kom snön även till mig om även inte så mycket. Men vackert är det i dag med strålande sol..



Var nog rätt snurrig i måndags. Sa då att vi ses på torsdag. Hade för mig det var helgdag i dag. .Alltså trettondagen då det var trettonafton i går.



Trotts snö och sol:

Är mitt sinne är inte det bästa efter vad som händer i mellanöstern. Jag ska inte här smida en massa om mina åsikter om orsakerna till vad som händer och mina åsikter därom. Däremot vad jag skulle hoppas att få medhåll i som inte den övriga världen gör åt saken.

Varför kan det inte ses på samma sett som i Jugoslavien när det blev Serber, kroater, Kosovos

och Albaner som höll på att mörda varann. Varför inte sända till mellanöstern en FN-trupp så varken Hamas kan skjuta raketer och Palestinierna får leva i Gasa och Västbanken utan infiltration bosättningar murar etc. av Israeliterna. Det var ju FN som en gång gjorde beslut

Varför det inte sker har jag också min mening om men det får var och en ha sin. Men jag anser att det borde skapas en samma kraftfulla opinion som vad gällde en gång Vietnamn som till slut fick stopp på det mördandet .

Korta smiden kan vara väl så viktiga och ge tankar som långa och mitt smide blir därför inte längre i dag!

  

Dagen önskan är givet vis och alla dagar, att det skulle få råda fred på hela jorden.

Men även får den önskan plats hos mig om att ni är lyckliga och har det bra. KRAM!


 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

7 januari 2009 21:15

Va fint du bor! nära till motionsredskap också;) utrikespolitik är inte en skogsfrus starka sida så där blir det no comments;) men fred på jorden önskar vi oss nog alla.
Ha det bra du med!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

7 januari 2009 23:48

Tittar in i smedjan innan sänggåendet.
Det är hemskt det som pågår i mellanöstern!Tyvärr tror jag inte dom någonsin slutar kriga där...men man kan ju hoppas i alla fall.

Trevligt med lite snö!
Fin bild!
Go'natt vännen!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

8 januari 2009 09:56

Ja du vännen, hemska saker händer lite var stans i världen mot civila bara för att några idioter har storhetsvansinne......det finns inte ord för eländet.

Volvo är gubbiblar....ha ha....hemska fordon...men smaken är som baken....tack o lov.
kramenmjamen på dig
Nette

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

8 januari 2009 22:56

Ja ikke er det noe særlig det som skjer i verden,spesielt midt østlandene.Og bråker gjør de i Oslo også de innvandrene som bor der.Protesterer og herjer vilt,som om ting blir bedre av det.Jeg er så stygg at jeg mener de burde bli sendt hjem igjen,krig eller ikke.

Fint å se du har fått snø også,vi har en del.Har hatt det en stund;)
Ha en fin kveld.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Marianne

Marianne

8 januari 2009 23:05

De flesta har nog fått lite snö nu. Tyvärr kan vi inte välja bort om vi vill ha snö eller inte. Men däremot är det upp till människan att välja om den vill ge sitt stöd till de som är utsatta eller helt enkelt blunda för vad som sker i världen.
En önskan om fred är ett litet steg i rätt rikting.
Jag förstår dina funderingar om vad som sker i mellanöstern och jag tror nog att våra åsikter lutar åt samma håll.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
corina

corina

9 januari 2009 12:29

Jo det är hemskt det som sker i mellanöstern,rena vansinnet ! Men all denna rapportering gör ju också att man lite till mans blir lite avtrubbad också tycker jag i alla fall....man får liksom anstränga sig för att orka lyssna riktigt och hänga med ibland.Hoppas kan man ju på en lösning...men den verkar långt borta:( Kram !

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

9 januari 2009 17:05

Jaa du Smén ... det är hemskt med krig. Det krig som pågår i mellan östern nu är det svårt att ha en uppfattning om anser jag. Det härrör från urgamla tider. Det följer generationer. Barn från båda sidor får lära sig att kasta sten redan som små ...
Jag hoppas verkligen att det nån gång vänder så att de kan leva sida vid sida och acceptera oliktänkande. Kanske det aldrig sker vad vet jag??? Men hoppet är det sista som men ger upp.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

9 januari 2009 17:42

Tittar in och önskar dig en trevlig helg om jag nu inte gjort det redan...är lite snurrig i dag...mkt att göra med både det ena och andra...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards