Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Bengt - 7 januari 2009 19:55




I går kom snön även till mig om även inte så mycket. Men vackert är det i dag med strålande sol..



Var nog rätt snurrig i måndags. Sa då att vi ses på torsdag. Hade för mig det var helgdag i dag. .Alltså trettondagen då det var trettonafton i går.



Trotts snö och sol:

Är mitt sinne är inte det bästa efter vad som händer i mellanöstern. Jag ska inte här smida en massa om mina åsikter om orsakerna till vad som händer och mina åsikter därom. Däremot vad jag skulle hoppas att få medhåll i som inte den övriga världen gör åt saken.

Varför kan det inte ses på samma sett som i Jugoslavien när det blev Serber, kroater, Kosovos

och Albaner som höll på att mörda varann. Varför inte sända till mellanöstern en FN-trupp så varken Hamas kan skjuta raketer och Palestinierna får leva i Gasa och Västbanken utan infiltration bosättningar murar etc. av Israeliterna. Det var ju FN som en gång gjorde beslut

Varför det inte sker har jag också min mening om men det får var och en ha sin. Men jag anser att det borde skapas en samma kraftfulla opinion som vad gällde en gång Vietnamn som till slut fick stopp på det mördandet .

Korta smiden kan vara väl så viktiga och ge tankar som långa och mitt smide blir därför inte längre i dag!

  

Dagen önskan är givet vis och alla dagar, att det skulle få råda fred på hela jorden.

Men även får den önskan plats hos mig om att ni är lyckliga och har det bra. KRAM!


Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards