Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

TIDEN GÅR!

Av Bengt - 5 januari 2009 13:25

Trädet som skrattade från förra smidet! ( Obs fågeln :)!)

  
 

 Om bara en sekund!

 

Oj det blev ju en smides dag till , alltså en till mellandag! Har väl inget särskilt att smida. Men  då kommer jag att tänka på den där sekunden nu när det blev en dag extra. Ja det har väl alla hört nu att nyårsnatten blev det en sekund tillagt på det här året. Det ska vist bero på att jordens rotation antingen runt sin axel eller runt solen är något ojämn och det därför måste läggas till en sekund då och då så julen till sist inte hamnar vid midsommar i vår tideräkning.

Detta får mig att filosofera på om det av dylik anledning skulle komma att röra sig om många minuter, vad skulle då hända på vår jord såväl av klimat som katastrofer?

Skulle gärna vilja att jag fick se, höra eller läsa något om detta i någon vetenskap samanhang.

Det händer ju ofta i våra bloggar att det ges gissningstävlingar så:

Var så goda det blev några sekunder av mitt smide i dag att klura på!

Så ses vi igen hoppas jag på torsdag!


P:S: Enl. kommentarerna i mitt förra smide uppfattar jag det som om ni tror att jag tagit bilden själv. Å, nej sådan förmåga har jag inte på långa vägar. Det blir nog enklare bilder jag självt  kan åstadkomma. Den bilden var urplockat ur en av mina bildspel. Jag visar ofta bilder som jag själv inte tagit bara så ni vet det. Det syns på kvalitén vilka! Ibland får jag bilder från Marlene  D.S

 

Men något jag är bra på är att drömma och önska. Så nu blir min önskan här i dag :

Att ni får lycka och glädje även kommande trettonhelg! Kram!

 
 
Birgitta

Birgitta

5 januari 2009 13:35

Intressanta filosofiska tankar av dig idag...! Ska fundera på detta.
Trevlig Helg!
Kram

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 januari 2009 13:58

Hej Igen Smed, har inte sett till något mail från dig skicka till denna adress facelia1@hotmail.com så hittar jag dig, de bilder som går fort det står inget på dem..

din lilla gråsparv är fin du är ju på rätt väg men sådant ju gör många såna bilder och flytta fågeln till en ny gren så hoppar den fram och tillbaka om du lägger den på animeringen sen i ca 25 så kan det bli lagom pröva dig fram...

http://filifjonkan-semsdr

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

5 januari 2009 14:17

http://www.sp.se/sv/index/information/history/modern_time/Sidor/default.aspx
Här kan man läsa/lära om modern tidshållning mm
Skogsfrun känner att tiden går fortare och fortare i nedförsbacken;)

http://barasaras.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

5 januari 2009 15:53

Jasså smeden tar inte bilderna själv... Hörru mannen, det är dags att ta på sig utrustningen & se till att börja plåta då.

Alla är vi barn i början :)... Å med tiden så kan man ju bli ganska så duktig...

Hoppas av hela mitt hjärta att vi alla ska få ett helt underbart år tillsammans... Med mer glädje än sorg. Även om vi har kris i hela landet.

Kramen kommer självklart här innan jag travar vidare :)
/Bettan spettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smed själv gör en kommentar

5 januari 2009 16:25

Med anledning av Bettans kommentar får jag genmäla. Vist plåtar jag själv, men jag har bara en vanlig enkel kamera och sådana bilder som i förra smidet. Det kan jag aldrig få till.

 
"Bettan"

"Bettan"

5 januari 2009 23:14

Till våra tidigare kommentarer i detta inlägg :)
Det är bara till att skaffa sig en billig digital kamera. Idag finns det otroligt många billiga & bra modeller på marknaden. Å då lovar jag dig att du kommer å ta bättre bilder en dem du visat här :)

Ha en trevlig trettondagsafton!
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Smeden svarar en gång till

6 januari 2009 00:01

Jo bettan detär en digital jag haroch bilderna brukar inte bli så här dåliga,men blixten lyste upp fönstret som jag tog bilden med. Sommarbilderna blev ju rätt skapliga.

 
kurrelina

kurrelina

6 januari 2009 15:42

Nu du vännen har jag lagt klart pussel av den vackra bilden med skatan på snö kvistar, den tog verkligen tid för det var ganska svårt att se skillnaden i nyanser.

Betr. Gondolen så var jag också där och dansade jätte ofta i slutet av -60 talet, härlig utsikt har dom verkligen.
ha en fin kväll
KRAMENMJAMEN på dig

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Filifjonkan undrar

Filifjonkan undrar

6 januari 2009 20:24

Hej igen Smeden Jag undrar om det har kommit fram till dig använde din adress tillbaks.

http://filifjonkan-se

 
Jenn

Jenn

6 januari 2009 22:41

Jaha ja,så du jukser..hehe. Jeg trodde og at det var dine bilder,ta det som et komplimang.Er ikke så vanskelig å ta fine bilder,er bare å kneppe i vei,et eller to blir som oftest bra:)
Ha en fin kveld Bengt.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Hanneles paradis på Hisingen

Hanneles paradis på Hisingen

6 januari 2009 23:10

jag räknar inte sekunder, men räknar stunder av lycka.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

7 januari 2009 00:28

Jag tycker att det inte har någon betydelse varifrån fotona kommer. Det går ju bra att tala om varifrån man har lånat dem.
En sekund, ja den får vi väl dra nytta av någon gång. Men i det stora hela så har nog fasen tiden rubbat sig ändå.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Alle

Alle

7 januari 2009 14:47

Ja kära du...tiden den går...ibland flyger den sin kos...i rasande fart ...just som idag...hinner inte riktigt med mig själv...
Hoppas du har en bra dag...ska du simma idag kanske? kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards