Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Bengt - 5 januari 2009 13:25

Trädet som skrattade från förra smidet! ( Obs fågeln :)!)

  
 

 Om bara en sekund!

 

Oj det blev ju en smides dag till , alltså en till mellandag! Har väl inget särskilt att smida. Men  då kommer jag att tänka på den där sekunden nu när det blev en dag extra. Ja det har väl alla hört nu att nyårsnatten blev det en sekund tillagt på det här året. Det ska vist bero på att jordens rotation antingen runt sin axel eller runt solen är något ojämn och det därför måste läggas till en sekund då och då så julen till sist inte hamnar vid midsommar i vår tideräkning.

Detta får mig att filosofera på om det av dylik anledning skulle komma att röra sig om många minuter, vad skulle då hända på vår jord såväl av klimat som katastrofer?

Skulle gärna vilja att jag fick se, höra eller läsa något om detta i någon vetenskap samanhang.

Det händer ju ofta i våra bloggar att det ges gissningstävlingar så:

Var så goda det blev några sekunder av mitt smide i dag att klura på!

Så ses vi igen hoppas jag på torsdag!


P:S: Enl. kommentarerna i mitt förra smide uppfattar jag det som om ni tror att jag tagit bilden själv. Å, nej sådan förmåga har jag inte på långa vägar. Det blir nog enklare bilder jag självt  kan åstadkomma. Den bilden var urplockat ur en av mina bildspel. Jag visar ofta bilder som jag själv inte tagit bara så ni vet det. Det syns på kvalitén vilka! Ibland får jag bilder från Marlene  D.S

 

Men något jag är bra på är att drömma och önska. Så nu blir min önskan här i dag :

Att ni får lycka och glädje även kommande trettonhelg! Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards