Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Bengt - 23 oktober 2008 21:44

 Bild från Ystad och Sopot





Först ett svar till Maki:.: Inte har du sagt något som sårar mig. Du har bara sagt ord som gläder!

 

Så ska jag i dag försöka berätta och visa lite bilder  från Polen

 

Tidigare har jag alltid kört runt Polen. Enligt kartan inbillade  jag mig att det var ett platt och tråkigt land. Vilka fördomar man kan få för sig. En fördom som jag snart fick ändrad den dag jag till lut satte kursen dit.

 

Innan jag åkte över  till Polen vandrar jag runt i den gamla och vackra staden Ystad med sina vackra gamla korsvirkeshus. En stad jag besökt många gånger.

 

Från Ystad går färden över till staden jag  inte kan stava till men  heter Svinousjie.. Kör mot Stettin och halvvägs dit svänger mot öster för att köra til de tre städerna Gdansk, Sopot och Gdynia.

 Det var väldigt dåliga, smala och krokiga vägar många mil tills jag kom fram till en stor vär som så småningom blev en autostrada.

Då gick det undan. När jag närmade mig Gdynia var det en massa små samhällen där autostradan gick igenom. Så farten var fortfarande hög.

Rätt som det är står det poliser och stoppar mig. Aj, aj det var sjuttio begränsning!

Något jag ju överstigit å det värsta.  Detta var för en del år sen så vet inte om det går i dag. Men det gick då i alla fall att muta poliserna. Det kostade mig 200vsvenska kronor

Kom fram till Gdynia mot kvällningen och måste söka upp nattlogi. Åkte till campingen i Sopot.

Är numera bekant med ägarinnan Mariola till denna camping.

Visar en bild på stranden vid Grand hotell Sopot centrum som ligger i ett par kilometer från campingen. Dit jag vandrat på en vit härlig strand.

Detta får räcka för i dag och fortsättning får följer. Klicka här!

 

Min inte glömmer jag att önska er all lycka som kan bringas er även denna kväll, natt och morgondag!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards