Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2008

Rubrik saknas

Av Bengt - 22 oktober 2008 23:16

En suddig bild på Hökåsäpplen.

 

(Jo det var jag som gjort dockan!)

 

Har inte varit hemma på några dagar!

Ni mina bloggvänner har så mycket trevligt, roligt, vackert etc .att bjuda på Om det inte är roligt så delar ni med er av era bekymmer som ger samhörighetskänsla.

Jag sitter som lamslagen för att kunna vara något även för er. Jag vrider och vänder på att ta upp saker som är något att ge tillbaka vad ni bjuder mig på.

Tänkte börja skriva om alla mina resor i Polen. Men det går inte att komma igång.

Vad har hänt med mig tro? Försökt flera gånger men det vill sig inte.

Oj vad jag är tråkig, Tänk om det fans en medicin som hjälpte och jag fick tillbaka

min tidiga skrivförmåga..

 

Men mina önskningar om er finns ju alltid hos mig som är:

Att ni mår bra, trivs och har mycket att glädjas åt! Kram!

 
 
Ruth

Ruth

23 oktober 2008 00:08

Våran kärvänliga och mysiga Smed, var avvikande alderles för länge i sommras, och då är det svårt att hitta orden igen när det är dax att starta upp på nytt. Du skall se att din härliga berättar förmåga snart infinner sig igen, inspirationen kommer snart smygande. En mysko bild på ditt Äppelträd fotat på Hökåsen, ser ut att det blåser kraftigt, med regnet piskande mot rutan, den ger ett utrymme för fantasier och tolkningar :-) det här var min tolkning. Nu skall jag bädda ner mig i lakanen och skicka mig själv till drömmarnas land. Sov sött du också !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 oktober 2008 00:10

Ibland har man inget att skriva om och ibland så har orden fastnat i skallen och kommer inte på pränt. Men jag tycker att det inte har så stor betydelse med vad man skriver om egentligen. Se mitt inlägg idag… Det handlar om pannkakor och en nyköpt toalettstol. Blandat så det förslår. Underhållande? Knappast inte, men det var några strofer från min dag idag.
Ha det gott. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

23 oktober 2008 01:15

Var har Du varit då?
Snälla Du, skriv det Du gör på dagen, vad Du tycker och är roligt etc., förstår du mig?
Du tillhör ju "våran" krets. Inget märkvärdigt som så, men viktigt i bloggandet.
Att Skogsfrun + Medresenäreskan och jänget är så duktiga med sitt skrivande handlar inte om att DU inte bli accepterad i bloggandet. Glöm det!
Jag är en "finne" som nog skriver så fel + tänker fel enl. ordination/av doktorn!
God natt.......vi skrivs.

http://maki.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

23 oktober 2008 06:45

Tjusig bild, regn och rusk. Omskakande;)
Du ha säkert mycket som du funderar på, bara ös på ur Mimers brunn eller dagens händelser, en mening sen följer de andra efter.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

23 oktober 2008 09:13

Haha, du är skön du vännen.....kanske en bild på dig också skulle sitta fint...
Ha en fin dag
Kramenmjamen på dig.

http://kurrelina.bloggagratis.se/#617085

 
Birgitta

Birgitta

23 oktober 2008 09:31

Vet du Bengt...Du har varit borta så länge från bloggvärlden så det tar säkert ett tag innan du kommer igång med skrivandet igen. Tänk inte att du måste prestera...Inspirationen kommer tillbaka när du känner dig avslappnad och inte tänker på att du måste en massa saker.

En fin dag önskar jag dig.
Kramiz

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

23 oktober 2008 09:44

När jag saknar ord så tar jag till mina foton eller andra alster eller också skippar jag skrivandet helt:) Sprang du förbi med kameran eller :) Kramen !

http://wanilla.bloggagratis.se

 
maki till Smeden

maki till Smeden

23 oktober 2008 11:51

Moi!
har jag sagt något sårande till Dig i min sena stund?
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

23 oktober 2008 21:49

Inte är du tråkig det är ju så att man får bloggtorka ibland. Skriv bara några rader så vi vet att allt är bra
Kram

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards