Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

Ny vecka!

Av Bengt - 20 oktober 2008 23:07

Av en tom toarulle, lite styvt papper och elastisk binda blev det denna docka!

  

Lördag och söndag bar försvann i all hast.

Hållit på att snickra ihop ett skåp att ha under tvättstället. Har ett par snygga

dörrar till det.

 I dag både bra och dåligt att berätta.

Det som var bra var att besiktning av bilen fans bara anmärkning på ett vindrutetorkarblad.

Men sen glömde jag P-Skivan och givetvis så åkte på 400:- kr i böter.

Så just nu är jag givetvis inte på det bästa humöret. 400 kronor kan man ha rätt roligt för.

Tänkte börja med berättelser som tidigare, Men vad svårt det är att komma igång med

berättandet om resor och mitt liv. Men då jag fått en utmärkelse hos Hannele för mina

”RÖVARhistorier” Undrar jag då hur många som har den uppfattningen att mina berättelser bara är rövarhistorier? Men hur som helst så kommer jag en dag att berätta vidare så får de tas som rövarhistorier för den som så vill!

  

En ny vecka har nu börjat som mina tankar går till er med önskan om att det blir en underbar och härlig vecka för er!

Kram och lev väl!

 
 
Ruth

Ruth

21 oktober 2008 00:19

Helleduttande så söt liten fröken, är det smeden som har pysslat till denna varelse, duktigt i så fall, eller är det dotera ?
Skönt när bilen kan brumma ett år till, men den är väl rätt så ny, så då skall det väll inte vara så stora problem, men man vet ju aldrig förståss.
Böter på 400:- var inte roligt, men vad göra ? bara att betala och glömma hela historien, livet går vidare.
Hoppas du återkommer med dina härliga berättelser för dom är verkligen läsvärda, lockar både till goda skratt och även en och annan tår, så kör på.
Önskar även dig en riktigt god natt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

21 oktober 2008 00:47

Parkeringsböter är inget kul att få. Och visst kan man ha roligt för 400: -. Men det är bara att betala och se glad ut ändå. Söt pysseldocka på fotot. Ibland så behövs det inte mycket för att få fram något dekorativt.
Ha det gott. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

21 oktober 2008 05:35

Med fantasi har en roligare och det ena uppväger det andra. Sött och salt;)
Bilar...ja de skulle väl kunna fylla många kapitel. Rövarhistorier har du väl inga skrivit, det är nog ett språkligt missförstånd bara.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

21 oktober 2008 11:06

Jag har något till dig på min blogg
Kram vännen

http://qinna.blogspot.com

 
Birgitta

Birgitta

21 oktober 2008 16:29

Söt liten docka :)
Inte kul med böter minsann...men vad göra...bara att bita ihop och komma igen.
Tycker om dina berättlser...verkligen!
Kram på dig!

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

21 oktober 2008 16:42

*Ler* här har du en till som idag betalat parkeringsbot på 500 kr,och det är verkligen inte roligt men man får liksom bita i det sura äpplet eftersom man egentligen rår för det själv.....jag såg inte skylten:( Kanske dags för nya ögon:)Fin docka i alla fall.Rövaristorier eller inte,dom är underhållande och jag för min del litar på att dom stämmer,brukar lita på folk..... Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

21 oktober 2008 16:52

Tjosan, tjosan på dig Smen !!!
Tänkte bara tala om att jag har följt dig på bloggen förr men sen försvann du och tyst blev det .... men nu hoppas denna resenärska att du sätter fart med smedjan igen.

Det var en fin docka du visar idag och du kan ju börja med att berätta vem som tillverkat den och hur ... sen känner du att du är igång, ska du se ... Ser ju att du har smedjan igång ... varmt som attan härinne !!!
Ha det och ...
Lev väl själv !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

22 oktober 2008 00:01

Jag har inte den uppfattningen om dina historier/berättelser...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

22 oktober 2008 09:40

Men oh, så söt docka, är det du som är konstnären? Ska nog ta och spara toapappershyllsor tills mitt gudbarn kommer, verkar kul att göra för små barn.
Ha det gott och var rädd om dig....'
kramenmjamen
Nette

http://kurrelina.bloggagratis.se/#617085

 
nettan

nettan

23 oktober 2008 09:20

Hej smeden
välkommen tillbaka
Hoppas allt är bra med dig och din dator nu
Hur ahr du haft det?
Tack för titten inne på min blogg
Kram på dig

http://trollsystern.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

25 oktober 2008 20:37

Hej vännen!
Nu vet jag ju inte va denna människa har skrivit mer än rövarhistorier.... För detta kan ju tolkas på mer än 1 sätt. Du har ju varit fytt i f-n också :).,.. Men forstätt för guds skull att skriva. Det är alltid lika kul att följa denna rövare på hans upptåg å hyss :)
Kram din vän Bettan For ever you know

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards