Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Bengt - 17 oktober 2008 13:24

  

Sitter och tänker på Uppdrag granskning som sändes i onsdags. Har vi inte kommit längre i humanitet.?

Mina tankar går tillbaka till min barndom och skoltid som jag tidigare berättat om.

Jag vet inte om ni såg det. Men det handlade om hur vi behandlar våra medmänniskor.

Det handlade om hur barn fick leva i ruckel på en campingplats bland a-lagare och gangsters.

Det visades en ung mor och hennes barn levde i ett ruckel där strömmen nu ska brytas.

Hade jag varit yngre skulle jag gladeligen erbjudit den kvinnan och hennes barn att bo på Hökåsen.

Men vilket liv det skulle bli på några där. Då skulle man få se på rasismens verkliga ansikte.

Ja finner inte mer ord att säga om det med min ilska över myndigheternas förfarande i sak, Se programmet om ni inte sett det!

 

Med mina önskningar om att ni alla har det bra, mår gott och har något att glädjas åt.

Att ni får en njutbar fredagskväll med en underbar stundande helg! Kram på er!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards