Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Bengt - 17 juni 2008 12:56

  

För dj-ligt det kan ske fortfarande!

  

Tekniken går framåt, främst vad det gäller vapen. Men humaniteten tycks  stå stilla helt!

  

Har legat och tänkt på vad ”uppdrag granskning ” har tagit upp angående boendet för psykiskt handikappade.

Tänker på min tid som mentalskötare.

Det var hemskt på de gamla mentalsjukhusen vilket jag berättat om i min levnadshistoria som mentalskötare. Klicka här om ni vill läsa om det!

Trodde att det gått framåt, men vi står tydligen kvar på samma nivå som då.

Jag anser det som människor som är i underläge misshandlas  precis som på de gamla mentalsjukhusens tid. Ja till och med som Ostraffbara mord!

Den personal som inte vill vara med om detta kan inte arbeta kvar, till och med kan de få sparken som jag fick, Klicka här för att se hur det gick till!

Det finns fortfarande människor inom vården som känner sin makt och kan njuta av det.

Chefer och de som har något att säga till om och göra något åt det reagerar och gör precis som på den tiden.

Man mår illa i sin maktlöshet mot detta!

    

Några slutord här kommer även denna dag

I dag det  blir  nu för er så här,

Min önskan denna dag den  är

 Fylld med mycken lycka och allestädes behag.

Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards