Bengt-Alfreds Tankesmedja

Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Bengt - 13 juni 2008 11:07

En kagge att fyllas med glädje!

   

Reporänta!



Allt har blivit mycket dyrare sista halvåret och väntas bli ännu värre.

Inflationen har redan nått 4 % och kommer att fortsätta att stiga!

Bensin stiger i rask takt. Reser och hyror men framför allt mat som alla måste ha.

Inflation är något som gör lågavlönade fattigare. De rika kompenserar sig alltid på något vis. Värst är det för långtids sjukskrivna, förtidspensionerade, arbetslösa och  pensionärer.

Vad ska då vidtagas för att FÖRSÖKA bromsa inflationen. Jo medlet är att riksbanken höjer reporäntan. Innebär att lånen blir dyrare och framför allt bostadslånen.

Detta med reporäntehöjning är som att för den som inte har det allt för fett och inte kan kompensera all fördyring är som att släcka eld med bensin.

Ju sämre du har det ju mer ska du betala till den rike!

 

Det blir inte mer smide i dag, Så är det helg igen och så hoppas jag vi ses på måndag igen!

  

Så tog också denna vecka slut

och helgen är nu igen på gång.

Så låt er fröjdas och njut, ja njut.

Jag önskar den blir för er som en vacker sång.

Kram!

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards