Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Jag menade det på riktigt!

Av Bengt - 9 juni 2008 11:49

 Ser inte Hökåsen inbjudande ut?  



Jag skulle inte bli snopen som Ruth säger, jag skulle bli väldigt glad!

Nog har jag hittat på ännu tokigare saker som gått hem! Så:

 

Mina bloggvänner! Det verkar som ni inte trodde jag menade allvar med att  jag skulle vilja att ni kom och gästade mig på Hökåsen.  Jag menar faktiskt på riktigt att jag gärna skulle vilja hysa er där. Att ni skulle komma alla det vet jag är en utopi. Men vist kulle det vara rolig

att ha er ha er alla på en gång.  Men är det verkligen så omöjligt att några av er skulle komma?

Inte menar jag att ni skulle komma så där hux flux. Även det skulle vara roligt, men det är ju

inte säkert jag befinner mig där just den dagen.

En del har ju min mailadress och det går ju att få kontakt med mig (även privat som en del vet) i smedjan.

 

Det dröjer minst en vecka till innan jag åker ner till Hökåsen.

Jag menar alltså allvar. Det kanske finns några dagar ni inte vet vad ni ska hitta på.

Här är skog och mark att vandra i. Här finns en fin badplats. Bra sängplatser och flera rum har

jag. Kanske inte perfekt städat och allt i ordning.

Tänker på en bloggväns ord om att det nog inte skulle vara bortkastad tid med en dejt med mig. Hoppas att hon har rätt! I alla fall skulle jag anstränga mig för att det inte skulle bli bortkastad tid!

Vi träffas ju så gott som dagligen i bloggen.  Har ofta i tankarna hur det skulle vara att träffas på riktigt.

En bloggvän som numera inte hör av sig skulle kommit förra året men av en viss anledningar

blev det inte så.

Är min tanke om detta att vi bloggvänner kunde träffas så  helt tokigt?

Jag säger en gång till min dörr står öppen och jag menar det på riktigt!!!!!!!

  

Ny vecka som inte ska ha samma värme i luften som förra veckan,

Men jag önskar att den värmen dröjer sig kvar i era hjärtan och sinnen

och bjuder på glädje och lycka hela veckan. Kram!

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

9 juni 2008 12:44

Skogsfrun tror visst du menar allvar och ser inget konstigt med det. Gästfrihet är självklart särskilt i Västergötland. Huset på Hökåsen är en kopia (bortsett från utbyggnaden baktill) av mina morföräldrars hus där jag tillbringat många glada somrar.
Hoppas du får trevligt besök! Skogsfrun har laga förhinder som det heter;))

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

9 juni 2008 13:47

jag tror att du menar allvar och tanken är inte tokig, hoppasdu får trevliga besök

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
maki till Smeden

maki till Smeden

9 juni 2008 15:59

Huset är ju jätte vackert, lyckliga Du!
Brukar dotran Din besöka Dig under sommaren och njuta av Din paradis?
Självklart ska man kunna besöka varandra , bloggvänner i mellan! Alla på samma gång kanske blir lite svårt skulle jag tro, men, men....
Man får ta det,som det är!
Ha det gött!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elle

9 juni 2008 16:42

tanken har jag också .. och det kommer nog några .. o hälsar på mej i sommar .. men inte på en gång .. jag har ju bara en "liten" trea .. men de som kommer är så välkomna .. o jag hoppas de håller vad de lovat ... Hoppas Du får en skön sommar .. Kram/Elle

 
kurrelina

kurrelina

9 juni 2008 17:00

Oh, jag skulle gärna komma och hälsa på dig i ditt paradis, för det ser helt underbart ut...men en massa hinder finns som t.ex min katt och så Oljeschejkerna“s prissättning, mm.
Men vad jag förstått så bor du någonstans utanför Sthlm så vi får väl kanske ses i hufvudstaden i höst.
Ha det gott och var rädd om dig
Kramenmjamen på dig

http://www.av-eriksson.se

 
Birgitta

Birgitta

9 juni 2008 17:05

Hej vännen! Får tacka för inbjudan, men jag kan tyvärr inte komma. Hoppas i alla fall att någon kommer och hälsar på dig. Ser fint ut huset. Kram från Birgitta

http://birgittas.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

9 juni 2008 17:33

Hallå! Jo då det var underbart vid kusten, mycket bad o sol blev det.
Men du min son fyller inte 2 år utan han blir 6 år. Tiden den går.
Jo det ser helt underbart ut på Hökåsen.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

9 juni 2008 19:15

Hej vännen!

Inte tvekade jag en sekund på att du menade allvar, när du bjöd in oss alla. Å du vet att jag mer än gärna hade kommit. Men då min mor är så dålig som hon är. Så stannar jag hemma, om ut i fall ngt dramatiskt skulle hända henne. Samtidigt som jag int vill lämna min gamla far ensam :).

Å inte ska du få komplex för ditt fina hus... Fasen, jag har ju bara 122 kvm i boyta å på ett plan. Så det är ju inga större uppoffringar att få målat om den kåken :)

Ditt hus ska du vara väldigt stålt över. Tycker att det ser så fint & mysigt ut. Å har man inte lite oordning, så skulle inte jag trivas i alla fall :)

Kram på dig vännen min!
/Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
anita

anita

9 juni 2008 19:40

Du vet: Inget är omöjligt allting är möjligt ;)

http://anitascorner.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

9 juni 2008 19:41

Tack för inbjudan till Hökåsen som ser mycket inbjudande ut och jag förstår att du trivs där. Men jag hade bott permanent på en sådan plats och inte använt det som fritidsbostad. Hoppas du får möjlighet till det någon dag om du nu önskar göra det i framtiden.
Lite svalare väder och lite regn är inte helt fel. Men här hos oss så finns det inte en regndroppe inom synhåll under veckan som kommer.
Ha det gott. kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

9 juni 2008 20:34

Lät som en mycket trevlig tanke tycker jag.Skulle verkligen inte tveka om jag inte hade sommaren uppbokad ganska ordentligt! Skulle vara mycket trevligt att träffa dig live om man får uttrycka det så:) Kram på dig!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

9 juni 2008 23:01

Tack för inbjudan, jättefint hus du har.
Visst hade det varit trevligt att träffas.
Önskar dig många sköna dagar
Kram vännen

http://qinna.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

9 juni 2008 23:52

Mitt inlägg som jag skrev förut i dag finns inte med här ?? vet att det gick iväg rätt, hmmm. Hökåsen ligger vackert inbäddat i grönska och ser onäkligen inbjudande ut för alla dina bloggvänner, kanske får du något besök under sommaren när man har vägarna förbi. Tack och kram för inbjudan !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

9 juni 2008 23:55

Jag har och kan också hitta på tokiga saker som går hem....kramen

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
nettan

nettan

10 juni 2008 09:30

oj är det den som är STUGAN *S* som marln pratar om???????

fint som snus ju
klar tvi kommer förbi om/när vi har vägarna förbi
kram nettan

http://trollsystern.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards